Avatar billede landmark Nybegynder
03. november 2003 - 15:30 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

mail popup

Den her virker fint!
http://www.1w.dk/htm_pop.htm

MEN! hvis jeg sender samme link i en mail! - popper vinduet ikke op...?

Hvordan gør man det...
Avatar billede websmith Nybegynder
03. november 2003 - 15:33 #1
Sandsynligvis på grund af sikkerhedsinstillinger i email klienten. Man kan lave snavs med Javascript og andre script sprog i mail.

Lav det eventuelt om til:

<a href="http://www.eksperten.dk" target="_new">Klik her</a>

Ellers måske ved at kode din Popup kode direkte på linket.

Dvs.

<a href="java script:window.open('.....')">Klik her</a>
Avatar billede deurell Nybegynder
03. november 2003 - 15:53 #2
eller man kunne jo ændre de der sikkerhedsindstillinger i stedet for at omgå dem. Hvis du sender til andre end dig selv tror jeg bestemt at de fleste ikke har problemer med at åbne links.

- deurell
Avatar billede landmark Nybegynder
03. november 2003 - 18:18 #3
ok - her er koden hvad vil du ændre...? for at få til at virke...?

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<SCRIPT type=text/JavaScript>
function PopUp(url, w, h) {
    var u, t, l = (screen.availWidth-w)/2;
    t = (screen.availHeight-h)/2;
    u = new Date().getTime();
    vindue=window.open(url,"popup"+u,"width="+w+",height="+h+",left="+l+",top="+t+",toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,copyhistory=0");
    vindue.focus();
}
</SCRIPT>

<META content="MSHTML 6.00.2800.1264" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<A
onclick="PopUp('http://www.eksperten.dk', 300, 300);return false;" href="#">Åben
Eksperten</A><BR>
</BODY></HTML>
Avatar billede landmark Nybegynder
03. november 2003 - 18:22 #4
send mig evt. en mail med linket: http://www.1w.dk/htm_pop.htm hvor der virker...
Avatar billede landmark Nybegynder
03. november 2003 - 18:23 #5
mail@1w.dk
Avatar billede landmark Nybegynder
03. november 2003 - 18:23 #6
hvis der skal flere point til! - så sig til...
Avatar billede deurell Nybegynder
03. november 2003 - 18:26 #7
hvad med at du bare lavede et almindeligt link i din mail.
Derefter kunne du på denne side som folk kom ind på ligge dit popup kald på siden i <body onload="HER;window.close()">
Avatar billede landmark Nybegynder
03. november 2003 - 21:25 #8
1.) mailen
hvad skal der stå i mailen...?

2.) popup filen
hvad skal stå i popupfilen...?

jeg venter stadig spændt... :-)
Avatar billede deurell Nybegynder
03. november 2003 - 22:36 #9
Hvis du bare skriver en mail i fx outlook skal du bare sørge for at du formaterer det som rtf format eller html.
Dernæst skriver du din mail og bruger dit link i den. fx www.eksperten.dk
html på den side som dit link i mailen henviser til skal så se således ud:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<SCRIPT type=text/JavaScript>
function PopUp(url, w, h) {
    var u, t, l = (screen.availWidth-w)/2;
    t = (screen.availHeight-h)/2;
    u = new Date().getTime();
    vindue=window.open(url,"popup"+u,"width="+w+",height="+h+",left="+l+",top="+t+",toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,copyhistory=0");
    vindue.focus();
    window.close();
}
</SCRIPT>

<META content="MSHTML 6.00.2800.1264" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY onload="PopUp('http://www.eksperten.dk', 300, 300);return false;">
</BODY></HTML>

<>
Avatar billede deurell Nybegynder
03. november 2003 - 22:38 #10
på grund af at der var nogle ting der var overflødige smider jeg lige html-koden igen:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<SCRIPT type=text/JavaScript>
function PopUp(url, w, h) {
    var u, t, l = (screen.availWidth-w)/2;
    t = (screen.availHeight-h)/2;
    u = new Date().getTime();
    vindue=window.open(url,"popup"+u,"width="+w+",height="+h+",left="+l+",top="+t+",toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,copyhistory=0");
    vindue.focus();
    window.close();
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY onload="PopUp('http://www.eksperten.dk', 300, 300);return false;">
</BODY></HTML>
Avatar billede deurell Nybegynder
03. november 2003 - 22:38 #11
smider også lige et svar
Avatar billede landmark Nybegynder
04. november 2003 - 09:09 #12
tak for hjælpen!
Avatar billede deurell Nybegynder
04. november 2003 - 09:11 #13
det var så lidt
Avatar billede landmark Nybegynder
04. november 2003 - 09:14 #14
- et lille tillægs sp.

- kan det lade sig gøre at! - sånart du åbner mailen popper vinduet selv op...?
Avatar billede deurell Nybegynder
04. november 2003 - 09:17 #15
så skal du til at kode javascript ind i mailen. Jeg ved ikke lige hvordan man gør og mener i øvrigt at det er dårlig e-tik ikke at lade folk vælge selv om de vil ind på en side.
Avatar billede landmark Nybegynder
04. november 2003 - 09:22 #16
vi kan hurtigt blive enig om at det generelt er dårlig etik. Men lige i det her tilfælde er der lige tale om et julekort, som i sig selv SKAL være provokerende...

Ville du være interresseret i at lave det for 200 point
Avatar billede deurell Nybegynder
04. november 2003 - 11:55 #17
det er ikke pga. etikken at jeg ikke vil lave det. Men jeg er ikke vandt til at kode til mails. Og jeg tror at javascript i mails vil stride mod de flestes sikkerhedsindstillinger.
Prøv evt. at skrive det i et nyt spørgsmål, da det jo er det som det er. Prøv desuden at forklare den præcise problemstilling så folk ved at de ikke er ved at hjælpe dig med at lave en virus agtigt.
Avatar billede landmark Nybegynder
04. november 2003 - 11:57 #18
fino!