Avatar billede hemmelig_ninja Nybegynder
03. november 2003 - 15:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

overførsel af variabler mellem WebUserControl og en webform

Jeg skal have en webform til at overføre variabler (f.eks fra en textbox) til en webusercontrol som behandler den data og bruger den til at vise sig selv med. Kan dette lade sig gøre?

Tak på forhånd.
Avatar billede hemmelig_ninja Nybegynder
03. november 2003 - 15:29 #1
Det er desuden c# i .net frameworket jeg benytter til web-applikationer.
Avatar billede odegaard Nybegynder
03. november 2003 - 19:06 #2
Erklær nogle public variabler i din usercontrol. Dem kan du tilgå direkte med MinUserControlID.MinPublicVariabel = "EnVærdi"
Avatar billede hemmelig_ninja Nybegynder
04. november 2003 - 10:22 #3
Heh...det har jeg forsøgt. Det er bare det at det er en abstract class eller noget i den stil, og jeg har desuden ikke lyst til at de skal være public. (en get-set metode ville kunne gøre det) men ligemeget, for det fungerer ikke.
Avatar billede finger Nybegynder
04. november 2003 - 10:44 #4
en abstract klasse betyder ar man ikek kan instantiere den. den er kun til at arve fra. det kunne have noget med det at gøre!!
Avatar billede hemmelig_ninja Nybegynder
04. november 2003 - 10:45 #5
Har lige leget med det. Det virker også ok nu, jeg kom lige i tanke om det :)
Avatar billede finger Nybegynder
04. november 2003 - 10:49 #6
løsningen var altså?
Avatar billede hemmelig_ninja Nybegynder
04. november 2003 - 10:57 #7
at lade den være en alm public klasse. visual.net havde bare default lavet den abstract af en eller anden grund.
Avatar billede finger Nybegynder
04. november 2003 - 12:31 #8
ok.
Avatar billede odegaard Nybegynder
04. november 2003 - 21:11 #9
Så lav en Custom Control i stedet. Så får du 100% kontrol.