Avatar billede the_party_dog Nybegynder
03. november 2003 - 15:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Button og link muligheder

Jeg har lige et hurtig og nemt spørgsmål. Hvordan får jeg Frontpage til at kunne bruge en ganske almindelig button som link til en anden side?
Jeg skal klikke på den, og så skal den åbne en ny side i internet explorer. Jeg har prøvet form methoden, med POST, men det holder ik helt, hvis man prøver på det ved dr.dk, eller google. Den kommer jo med en fejl, og siger at det kan man ikke.

Det er bare et helt almindelig link jeg vil have lavet, lige som når man laver et link via tekst. <a href="http://www.google.com"> sådan</a>
Avatar billede espersen Novice
03. november 2003 - 15:35 #1
Efter at have indsat knappen (eller den figur) så højre klik på den og vælg den nedeste mulighed med "Egenskaber for hyperlink" og der vælger du linket samt under "destinationsramme" vælger "ny side" eller "_blank"
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
03. november 2003 - 15:37 #2
Har jeg prøvet ca. 200 gange, men der sker nada! Knappen fatter ikke at virke, den åbner slet ingen ting...
Avatar billede neander Nybegynder
03. november 2003 - 15:40 #3
- og du kigger på en opdateret version af dit web i browser-visning, når du tester det? Prøv evt først og gemme og når du tester det i browseren, så husk at trykke F5.
Avatar billede neander Nybegynder
03. november 2003 - 15:42 #4
Prøv at poste HTML sourcen her inde.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
03. november 2003 - 15:43 #5
Jeg åbner min test side, fra min gemte fil, og jeg gemmer hver eneste gang jeg prøver... Test siden ligger på mit skrive bord, og jeg lukker altid mit test web ned, når det ikke virker, så jeg får en opdateret version læst ind....
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
03. november 2003 - 15:46 #6
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>New Page 1</title>
</head>

<body>

<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
  <!--webbot bot="SaveResults"
  U-File="C:\Documents and Settings\f29627\Desktop\_private\form_results.txt"
  S-Format="TEXT/CSV" S-Label-Fields="TRUE" -->
  <p><a href="http://www.jubii.dk" target="_blank"><input type="button" value="Button" name="B3"></a></p>
</form>

</body>

</html>

Det er lige hurtig oprettet i FP... Ikke noget særligt, det er ren test....
Avatar billede neander Nybegynder
03. november 2003 - 15:46 #7
Prøv dette så:
I Internet Explore: Funktioner > Instillinger >
Under "Midlertidige Internet Filer" vælger du "avanceret". Der skal du sikre dig at siden hentes "ved hvert besøg på siden"

Men igen, prøv at send kildekoden på den side du tester.
Avatar billede neander Nybegynder
03. november 2003 - 15:50 #8
Du kan ikke lægge en formularknap ind i <a> på den måde, det skal gøres sådan:

<form action="http://www.dinside.dk" method="get" target="_blank">
<input type="submit" value="Gå til dinside.dk">
</form>

Eller også skal du lægge en GIF ind af en knap og lægge <a> omkring den i stedet.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
03. november 2003 - 15:59 #9
Det virker!!! lige en hurtig ting, skal man lave en form for hver eneste knap man vil have på sin hjemmeside, hvis den skal virke som den jeg lige har fået lavet?
Avatar billede neander Nybegynder
04. november 2003 - 08:14 #10
Ja, hvis det skal virke på den måde. Ellers kan du gøre det, at du designer en knap i photoshop og gemmer som gif/jpg. Den skal se ud præcis som en formularknap (med f.eks. printscreen). Den kan du så lægge det almindelige <a> link omkring. Det synes jeg er lidt bedre, men det afhænger af så meget... En anden metode er:

<INPUT TYPE="button" onclick="java script:location.href='side.htm'">

Men jeg ved ikke om det er nødvendigt at putte formular omkring den eller ej, - jeg ved ikke hvor godt den virker i de forskellige browsere... Prøv at teste den med og uden <form> omkring.
Avatar billede neander Nybegynder
04. november 2003 - 08:14 #11
Tak for points :o)