Avatar billede gigasus Nybegynder
02. november 2003 - 22:20 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Program til at sætte billed ind på en masse andre billeder

som titlen siger så søger jeg et Program til at sætte billed ind på en masse andre billeder...

noget der findes på nettet?

på forhånd tak
Avatar billede gigasus Nybegynder
02. november 2003 - 22:25 #1
lige som nightleif osv osv... såe nat jeg kan smide 75 billeder ind og kommer ud med billederne med et logo i hjørnet f.eks
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
02. november 2003 - 22:28 #2
Avatar billede ztyxx Nybegynder
02. november 2003 - 22:32 #3
mener at Irfanwiev kan
http://www.irfanview.com/
Avatar billede spe Nybegynder
02. november 2003 - 22:32 #4
Photoshop ved hjælp af en action.
Avatar billede gigasus Nybegynder
02. november 2003 - 22:40 #5
i photoshop? kan du forklare nærmere?
Avatar billede chili17 Nybegynder
02. november 2003 - 22:44 #6
Psp8 kan også klarer ærterne
Avatar billede spe Nybegynder
02. november 2003 - 22:47 #7
Åben et af de billeder du skal have sat det andet ind på. Find Actionpaletten frem, vælg New action og start optagelsen. Åben det billede du sakl have sat ind, kopier det, luk det og vælg det billede kopien skal sættes ind på, vælg Paste og align det med det oprindelige billede, stop optagelsen.

luk billede uden at gemme, vælg File>Automate>batch, vælg den action du lige har lavet, mappen dine billeder ligger i og den mappe de ændrede billeder skal gemmes i og klik ok.
Avatar billede gigasus Nybegynder
03. november 2003 - 00:14 #8
det virker ikke på den mådej eg havde forestillet mig da man skal gemme hver eneste fil, altså betemme filnavnet osv... det gør det ikke rigtigt nemmere
03. november 2003 - 00:19 #9
Hvis du kører det som et batch-job i PhotoShop, behøver du ikke gemme hver fil manuelt.
Avatar billede chili17 Nybegynder
03. november 2003 - 00:21 #10
Hmm - det skal man ikke i PSP - i hverttilfælde hvis man vælger anden mappe til den nye fil
Avatar billede gigasus Nybegynder
03. november 2003 - 00:24 #11
jeg har fuldt spe's lille vejledning og der skal den gemme, har valgt en anden
mappe osv osv
Avatar billede hcma Novice
03. november 2003 - 00:39 #12
Saml først alle de billeder der skal ændres i en mappe for sig selv, og vælg så den mappe som Source når du afspiller din action/Batch
Opret også gerne en tom mappe til dine "nye" billeder.
Avatar billede spe Nybegynder
03. november 2003 - 07:37 #13
Hvis du bruger min beskrivelse burde du ikke skulle gemme hvert billede, det burde Batch-en selv klare.
hvordan ser din action ud? Hvilke trin består den af?
Avatar billede gigasus Nybegynder
08. november 2003 - 15:14 #14
hey... her er min action: http://www.thebigbangjam.dk/action.jpg

har prøvet igen og igen og det virker ikke :-(
Avatar billede spe Nybegynder
08. november 2003 - 17:51 #15
Måske er problemet at din action ikke kan finde ud af at vælge det rigtige billede.

Prøv dette: Åben det billede der skal sættes ind, vælg og lav en kopi. Luk det igen.
Åben et af dine billeder, start en action og vælg sæt ind og flyt på plads, slut din indspilning.
Luk billedet uden at gemme.
Kør nu en batch uden at lukke Photoshop ned inden. Din kopi skulle gerne stadig ligge i Clipboardet og være det der sættes ind.
Det gør selvfølgelig at hver gang du skal bruge denne action må du først starte med at åbne og kopiere det du vil sætte ind.
Avatar billede gigasus Nybegynder
08. november 2003 - 20:33 #16
hva er det jeg gør forkert??
http://www.thebigbangjam.dk/action2.jpg <<

den kommer stadig med et vindue hvor jeg skal bestemme filtype og filnavn... lige som når man gemmer normalt
Avatar billede gigasus Nybegynder
10. november 2003 - 12:23 #17
ingen der kan løse det? :-(
Avatar billede spe Nybegynder
10. november 2003 - 16:33 #18
Billederne må have et navn i forvejen? Så den foreslår vel blot samme navn?

Prøv så at indspille en action hvor du OGSÅ indspiller gem som MEN kun vælger filtype og ikke skriver noget i filnavn men beholder det oprindelige fil navn.
Avatar billede gigasus Nybegynder
10. november 2003 - 23:03 #19
når jeg har kørt den batch ser det sådan ud: http://www.thebigbangjam.dk/photo.jpg

den vil gemme man skal justere fil format ect hvilken jeg gjorde i den save action der... :(
Avatar billede spe Nybegynder
11. november 2003 - 00:01 #20
Er svært at vide hvad du gør galt. Det virker perfekt når jeg indspiller en action med disse tre trin paste, move og save.
I Save sætter jeg filformat og intet andet og klikker ok. Så stopper jeg min action.
Avatar billede gigasus Nybegynder
11. november 2003 - 00:12 #21
ok du skriver intet filnavn eller noget? bare sætter fil format?
Avatar billede gigasus Nybegynder
11. november 2003 - 00:15 #22
batchen ser sådan her ud:

http://www.thebigbangjam.dk/galt.jpg
Avatar billede gigasus Nybegynder
11. november 2003 - 00:17 #23
YIIIR fandt ud af det... override save as... skulle være hakket af... tak til dig spe...
Avatar billede spe Nybegynder
11. november 2003 - 00:27 #24
Ja, alfa og omega i din action er at du ikke ændre i filnavnet men kun sætter farmatet og...ja så selvfølgelig det du fandt ud af væk med flueben i override save as.

Selv tak :-)