Avatar billede flash-man Nybegynder
02. november 2003 - 16:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tælle antal filer i en mappe?

Hejsa Eksperter!!

Er det muligt at få et PHP-script til at tælle, hvor mange filer der ligger i en mappe?
Avatar billede gram123 Nybegynder
02. november 2003 - 16:27 #1
ja, men jeg kan ikke huske kommandoen :)
Avatar billede flash-man Nybegynder
02. november 2003 - 16:30 #2
ok.. men så håber jeg at der er andre der kan huske koden :)

Gik lige op for mig at jeg glemte at få det med i beskrivelsen af spm'et (ups!)
Avatar billede the_ghost Nybegynder
02. november 2003 - 16:41 #3
$handle=opendir('.');
$count=0;
while(readdir($handle))
{
Avatar billede the_ghost Nybegynder
02. november 2003 - 16:42 #4
$count++;
}
Avatar billede flash-man Nybegynder
02. november 2003 - 16:46 #5
og så hedder den

echo $cound;

for at få tallene ud?
Avatar billede sukos Juniormester
02. november 2003 - 19:22 #6
<?php
$dirnavn = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] ."/dirnavn/"; //Er selv til at bruge den fulde sti! :O)
$antal = 0;
$dir = opendir($dirnavn);
while (false !== ($files = readdir($dir)))
{
    if($files == "." || $files == "..") {
    continue;
    }
$antal++;
}

closedir($dir);

echo $antal;
?>
Avatar billede flash-man Nybegynder
02. november 2003 - 20:54 #7
nu skriver du jo så meget mere kode end the ghost gør.. hvilket får det til at se så meget bedre ud... jeg kigger lige på det... Har nemlig et problem med at the ghost's script skriver 2 filer mere end der faktisk er i mappen :?
Avatar billede sukos Juniormester
02. november 2003 - 21:01 #8
Enhver mappe har jo en . og ..
Husker ikke lige præcis hvad de "dækker" over, men de læses også af scriptet. Derfor den der "continue-ting"
Avatar billede the_ghost Nybegynder
02. november 2003 - 21:18 #9
nu er det jo også som standard at den ligger '.' og '..' til, så derfor kan du jo også bare sige $count = $count - 2;
Men for at få et skole eksempel, syntes jeg at du skulle anvende sukos eksempel
Avatar billede flash-man Nybegynder
05. november 2003 - 14:35 #10
sikkert et udemærket script sukos har lavet, men denne besked ser ikke så flot ud på hjemmesiden:

Warning: opendir(c:/programmer/apache group/apache/htdocs/people) [function.opendir]: failed to open dir: Invalid argument in c:\programmer\apache group\apache\htdocs\bored-dk\bund.php on line 128

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in c:\programmer\apache group\apache\htdocs\bored-dk\bund.php on line 129

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in c:\programmer\apache group\apache\htdocs\bored-dk\bund.php on line 137
Avatar billede flash-man Nybegynder
05. november 2003 - 14:41 #11
Og så er det man kan undre sig lidt over, hvorfor det virkede når jeg lagde siden op på nettet.. Men ok, takker et par gange og tager tilbage min forrige kommentar.

Sukos eksemple var nok bedre da det fjernede . og .. som jeg ikke lige havde tænkt over, så sukos, hvis du vil have dine points så læg lige et svar.. :)
Avatar billede flash-man Nybegynder
27. marts 2004 - 16:14 #12
ok...ser ikke ud til at nogen har lyst til at kræve points for dette..