Avatar billede michenlar Nybegynder
01. november 2003 - 15:50 Der er 10 kommentarer

Udsending af mange emails

Har siddet og ledt og ledt.

Findes der virkelig ikke et program som kan udsende store antal emails ud ?

Vi taler om et antal på ca 12000 stk.

Det er absolut ikke nødvendig på en gang men hvis man bare kan gemme dem i grupper eksempelvis 500 af gangen.

Hvem kender løsningen eller hvem kan lave det ?

Mvh
Michael
Avatar billede encoder Nybegynder
01. november 2003 - 15:51 #1
hehe, jeg søger også efter sådan et prg. så MSG me at admin@clan-no.dk Thx...
Avatar billede tfa_dk Nybegynder
01. november 2003 - 16:29 #2
Jeg er bare lidt nysgerrig. Men hvad er forskellen på at sende 12000 e-mails og 12000*1 e-mail.

Hvis man laver en e-mail og i til, cc eller bcc skriver f.eks. 100 navne bliver der vel kun sendt én e-mail fra programmet til udbyderen. Udbyderen splitter den så i 100 e-mails.

Altså må man kunne have alle sine e-mail adresser i en liste (læs databasetabel) putte dem i bcc feltet og sende sin e-mail. Dette ville nemt kunne laves fra excel og en makro, eller en af de mange programmer der kan sende e-mail f.eks blat.exe.

Problemer opstår vel først når modtageren ikke må kunne se hvem der har sendt e-mailen, men det er nok ikke ønsket i dette forum.
Avatar billede michenlar Nybegynder
01. november 2003 - 19:00 #3
Kan man sende via Exleark ?

Den stopper hvis jeg indsætter mere en 200 emailadresser....

Og den stopper hvis der er ugyldige Email adresser med tastefejl...

Michael
Avatar billede tfa_dk Nybegynder
02. november 2003 - 10:22 #4
Nedenstående sender en e-mail til 3000 samtidige adresser. Jeg har også prøvet med 10000 og det kunne den også. Pt. havner adresserne i to: feltet hvilket ikke er smart.

Sub SendBesked()

Dim objSession As Object    ' Session object
Dim objMessage As Object    ' Message object
Dim objOneRecip As Object  ' Recipient object
Dim objAttach As Object

    'On Error GoTo error_olemsg

    ' create a session then log on, supplying username and password
    Set objSession = CreateObject("MAPI.Session")
    ' change the parameters to valid values for your configuration
    objSession.Logon
    'objSession.Logon profileName:=strAuthor, showDialog:=False
                'profilePassword:="go_rebels"

    ' create a message and fill in its properties
    Set objMessage = objSession.Outbox.Messages.Add
    objMessage.Subject = "Test" ' ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties.Item("Title").Value
    objMessage.Text = "Test meddelse"

    '
    'Set objAttach = objMessage.Attachments.Add        ' add an attachment
    'With objAttach
    '    .Type = mapiFileLink
    '    .Position = 0  ' place at end of message
    '    .Source = ActiveWorkbook.FullName ' UNC name
    '    .Name = ActiveWorkbook.Name
    'End With

    ' create the recipient

    For i = 1 To 3000
        Set objOneRecip = objMessage.Recipients.Add
        objOneRecip.Name = Str(i) & "@errorDom.dk"
        'objOneRecip.Type = mapiTo
        objOneRecip.Resolve
    Next i

    ' send the message and log off
    objMessage.Update
    objMessage.Send showDialog:=True
    objSession.Logoff

    Exit Sub

error_olemsg:
    MsgBox "Error " & Str(Err) & ": " & Error$(Err)
    Resume Next

End Sub
Avatar billede tfa_dk Nybegynder
02. november 2003 - 11:25 #5
Stadig samme metode og stadig kodet i Excel, men det er MAPI objektet der er interessant ikke hvorfra det kaldes.

Denne forudsætter man har et åbent mailprogram, men så kommer der heller ikke nogle bokse der skal svares på.

' Husk Tools->References tilføj "Microsoft CDO 1.21 Library"
Sub SendEMail()

Dim objSession  As Session  ' Session object
Dim objMessage  As Message  ' Message object
Dim objOneRecip As Recipient ' Recipient object
Dim objAttach As Object

    Set objSession = CreateObject("MAPI.Session")
    objSession.Logon NewSession:=False ' Mailsystem er åbent, genbrug login

    ' create a message and fill in its properties
    Set objMessage = objSession.Outbox.Messages.Add
    objMessage.Subject = "Test"
    objMessage.Text = "Test meddelelse"

    ' create the recipient
    For i = 1 To 1
        Set objOneRecip = objMessage.Recipients.Add
        objOneRecip.Name = Str(i) & "@errorDom.dk"
        objOneRecip.Type = CdoRecipientType.CdoBcc
        objOneRecip.Resolve
    Next i

    ' send the message and log off
    objMessage.Update
    objMessage.Send showDialog:=False  ' Ingen prompt.

    objSession.Logoff

    Exit Sub

error_olemsg:
    MsgBox "Error " & Str(Err) & ": " & Error$(Err)
    Resume Next

End Sub
Avatar billede michenlar Nybegynder
02. november 2003 - 16:35 #6
Hej Tfa.

Tak for dit svar...

Men hvor skal jeg indsætte den html tekst...

Michael
Avatar billede tfa_dk Nybegynder
02. november 2003 - 18:42 #7
Der er ikke noget html i mit forslag det er VBA. Koden indsættes i f.eks. Excel. Der er heller ikke nogen adresseliste hvor e-mail adresserne tages fra, jeg opbygger bare en e-mail som sendes til 1@errorDom.dk, 2@errorDom.dk 3@errorDom.dk o.s.v. bare for at vise det kan lade sig gøre.

Du vil vel heller ikke sende til 12000 adresser fra en hjemmeside?
Avatar billede michenlar Nybegynder
02. november 2003 - 19:12 #8
Jeg er ked af at sige det men jeg aner ikke hvordan jeg skal få det til at køre....

Michael
Avatar billede larsbek Nybegynder
23. marts 2004 - 11:23 #9
prøv mailbomber ;-)
Avatar billede larsbek Nybegynder
23. marts 2004 - 11:23 #10
nemt og "gratis"