01. november 2003 - 12:38Der er
12 kommentarer og 1 løsning
Tidsfrist for input
hey.
Jeg havde meget svært med at finde et passende navn der beskriver hvad jeg skal bruge. Som en lille opgave til mig selv vil jeg lave et snakespil i konsollen men mangler en lille detalje. Slangen bevæger sig kun når brugeren trykker på en tast så der er slet ingen udfordring i spillet :(
Så mit spørgsmål er:
Hvordan får jeg programmet til at vente x antal sekunder på at brugeren giver et input og hvis der ikke kommer noget bestemmer den selv inputtet.
Et eksempel kunne være et program der gør følgende:
Skriv et tal indenfor 5 sek.
Du skrev ikke et tal indenfor tidsfristen så derfor bestemte jeg tallet
Det var en funktion i gamle 16 bit DOS compilere som returnerede hvorvidt brugeren havde tastet noget. Hvis ja kunne man læse det. Hvis nej kunne man gøre noget andet.
Du kunne også overveje en anden implementation. Den du har valgt, kunne jeg godt forestille mig blev meget svær at håndtere når du vil til at have flere objekter til at flytte sig rundt uafhængig af hinanden!
"Normalt" vil dine objekter have en retningsvektor og en hastighed, der tilsammen med tidsforskellen mellem 2 frames bestemmer objektets position. I dit tilfælde, med Snake-spillet, vil man så ændre slangens retningsvektor når spilleren trykker på en tast. en mere simpel og robust løsning!
Har et array der inderholder slangen i banen. Viser denne ved hjælp af cout. system("cls"); og sådan kører det. Kan godt kaldes frames men det er det jo i bund og grund ikke
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.