Avatar billede sargon Nybegynder
01. november 2003 - 11:55 Der er 4 kommentarer

Cookie på login.

Nu er jeg ikke den stærkeste inden for PHP verden. Men jeg vil gerne have lavet en "cookie" på et login system, jeg har prøvet en masse man kan ikke få det til at virke.

--- Check.php ---

<?
session_start();

include('mysql.inc.php');
$username = $_POST['username'];
$password = md5($_POST['password']);

if (mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM community WHERE brugernavn='$username' AND password='$password'"),0) == 0) {
?>
<LINK REL="stylesheet" HREF="style.css" TYPE="text/css">

<BODY BGCOLOR="#DDDCD6">

<TABLE BORDER="0" CELLPADDING="0" CELLSPACING="0" WIDTH="100%" HEIGHT="100%">
<TR>
    <TD>

    <CENTER>
    <FONT COLOR="#FF0000">Brugernavn / Password forkert, prøv igen!</FONT>
    <BR><BR>
    <A HREF="java script:history.go(-1)"><U>Tilbage</U></A>
    </CENTER>

    </TD>
</TR>
</TABLE>
<?
} else {
    $_SESSION['username'] = $username;
    $_SESSION['password'] = $password;
    echo"
    <script language=\"JavaScript\">
    if (self.parent.frames.length != 0)
            self.parent.location=\"index.php?page=login&error=$error\";
    </script>";
}
?>

--- Check.php ---

På selve siden med login-formen, har jeg en "tjek af box", som man skal krydse af i hvis man vil have sine oplysninger gemt.

tjek-boxen hedder: "auto"
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. november 2003 - 12:00 #1
Avatar billede sargon Nybegynder
01. november 2003 - 12:02 #2
Kan du ikke rette i koden istedet, så kan jeg se hvordan jeg skal gøre næste gang.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. november 2003 - 12:03 #3
du skal sætte din cookie hvor du registrerer dine sessions, prøv selv at rode med det, da du lærer mere på den måde
Avatar billede sargon Nybegynder
04. november 2003 - 20:48 #4
kan du ikke lige vise mig det istedet...