Avatar billede hacker-svend Nybegynder
01. november 2003 - 08:28 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan laver man et ikon

jeg syntes det kunne være så fedt at kunne lave sine egne iconer.... Men-åh jeg aner ikke hvordan man kan gøre det og hvor henne,  jeg giver 200 point til en der kan fortælle mig det!!
Avatar billede c_d Nybegynder
01. november 2003 - 08:32 #1
Det er ikke så svært igen, der er ligger masser af programmer der kan lave ikoner, vis du bare søger under icon maker, eller lignene på f.eks google finder du en, den bedste jeg har fundet, er ikke freeware men den er mega god

Den er lavet af et firma der hedder Conware, tror jeg nok, den koster 350 Kr, og kan købes mange steder!!! Hvis du kun vil havde freeware kan du finde mange på google, med dårligere Kval end den fra conware!
Avatar billede c_d Nybegynder
01. november 2003 - 08:36 #2
Der er dog en masse af freeware programmerne der ikke kan impotére pictures som ikoner desvære, men det kan den fra conware og sikkert også massere af andre...... Men freeware versionerne er mest kun til at du selv skal tenge dem helt igennem!!
Avatar billede riversen Nybegynder
01. november 2003 - 08:37 #3
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 08:37 #4
Avatar billede c_d Nybegynder
01. november 2003 - 08:37 #5
nu glemmer jeg ikke at sige mere..... Conware kan også lave 64 bits ikoner, hvilket der sikkert ikke er andre der kan, nok ikke freeware anyway :(
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 08:38 #6
Læs og lær fra denne .. http://www.foood.net/icons/
Avatar billede hacker-svend Nybegynder
01. november 2003 - 08:43 #7
Jeg har fundet en version af den der icon ting fra conware.... Demo trial ikke ulovligt!! Den ser da totalt fed ud, men min com fryser når jeg prøver at tage et billed end i den...

min com er
2 ghz
80 gb hd
256 mb ram
all in wonder radeon grafik kort..

hvorfor gør den det!?
Avatar billede c_d Nybegynder
01. november 2003 - 08:44 #8
der er vel fordi du laver 64 bits ikoner, det tager vildt lang tid at lave dem, men bare vent og se der er 2tal super kval på ikonet når den har loaded færdig, det tager en 10 minuters tid!
Avatar billede hacker-svend Nybegynder
01. november 2003 - 08:47 #9
okay, det virker også når jeg tager 32 bits istedet.

tak for det ird, C_d og riversen :=)
Avatar billede c_d Nybegynder
01. november 2003 - 08:47 #10
u'r welcome!