Avatar billede plumo Nybegynder
31. oktober 2003 - 22:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

problemer med login

Jge får udskrevet en fejl når jeg trykker på "login" på følgende side: http://www.b-teens.dk/default.asp?page=9

Jeg har for nyligt konventeret min database fra access til Mysql, hvis det skulle have nogle indflydelse.

Her er et link til source: www.b-teens.dk/exp.html
Avatar billede orackel Nybegynder
31. oktober 2003 - 22:56 #1
Prøv dette

<%
sub login
ban()
CookieUsername = Request.Cookies("username")
CookiePassword = Request.Cookies("password")

if request.form("mode") = "check" then

username = trim(replace(request.form("username"),"'","''" ))
password = trim(replace(request.form("password"),"'","''" ))

SQL = "Select Count(*) as Found from members where (nick = '" & username & "') and (password ='" & password & "')"
set RSfound = conn.Execute(SQL)

if RSfound("Found") = 0 then
Session("login") = ""

SQL = "INSERT INTO log(userid,IP) VALUES('" & 0 & "','" & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "')"
set RSinsert = conn.Execute(SQL)

errormsg = "<br>De indtastede oplysninger stemmer ikke overens med dem i databasen. Prøv venligst igen"

else

strSQL = "SELECT members.id, nick, password, authlevel FROM members, roles where (nick = '" & Request("username") & "') and (password ='" & Request("password") & "') AND role = roles.id"
set RSfound = conn.Execute(strSQL)

SQL = "UPDATE members SET lastlogin = '" & now() & "' WHERE id = " & RSfound("id")
set RS = conn.execute(SQL)

session("login") = "true"
session("memberID") = RSfound("ID")
session("username") = RSfound("nick")
session("authlevel") = RSfound("authlevel")

SQL = "INSERT INTO log(userid, IP) VALUES("
SQL = SQL & RSfound("id") & ",'"
SQL = SQL & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "')"
set RSinsert = conn.Execute(SQL)

If request.form("remember") = "true" then
Response.Cookies("username") = session("username")
Response.Cookies("password") = RSfound("password")
Response.Cookies("username").Expires = Date+365
Response.Cookies("password").Expires = Date+365
end if

Response.Redirect(session("lastpage"))

end if

else

session("lastpage") = request.servervariables("HTTP_REFERER")

end if

response.write("<table width='540' border='0' cellspacing='0' cellpadding='2' align='center'><form name='form1' method='post' action='default.asp?page=9'><input type='hidden' name='mode' value='check'>")
response.write("<tr>")
response.write("<td colspan='3'>Dette login er kun beregnet for elever af 8.B. Vi gør ydermere opmærksom på, at alle loginforsøg registeres via IP-adresse. Hvis du har glemt dit password eller brugernavn, kan du sende en mail her, med dit elevnummer.<br><font color='#990000'>" & errormsg & "</font></td>")
response.write("</tr>")
response.write("<tr>")
response.write("<td height='15' colspan='2'></td>")
response.write("</tr>")
response.write("<tr>")
response.write("<td width='70'>Brugernavn:</td>")
response.write("<td width='450'>")
response.write("<input name='username' type='text' id='username' value='" & cookieusername & "' class='textfield'></td>")
response.write("</tr>")
response.write("<tr>")
response.write("<td>Password:</td>")
response.write("<td>")
response.write("<input name='password' type='password' id='password' value='" & cookiepassword & "' class='textfield'></td>")
response.write("</tr>")
response.write("<tr>")
response.write("<td>&nbsp;</td>")
response.write("<td><input name='remember' type='checkbox' id='remember' value='true'>Husk mine oplysninger (cookies)<br><br><br>")
response.write("<input type='submit' name='Submit' value='Log ind' class='formbutton'></td>")
response.write("</tr>")
response.write("</form></table>")

end sub
%>

Oraklet
Avatar billede plumo Nybegynder
01. november 2003 - 08:12 #2
nej det virker heller ikke
Avatar billede plumo Nybegynder
02. november 2003 - 10:04 #3
prøver ligeat åbne det igen