Avatar billede jems Nybegynder
31. oktober 2003 - 15:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Select fra flere tabeller

Hello

Jeg har fået lavet mig en drag and drop SELECT med MS SQL som ser således ud:

SELECT DISTINCT
  Firma.FirmaID, Firma.Navn, Kontaktperson.Navn AS Navn2, Firma.Adresse, Firma.Adresse2, Firma.Postnr,
  Postnumre.ByNavn, FirmaGruppe.GruppeID, Titel.Titel
FROM Firma INNER JOIN
  FirmaGruppe ON Firma.FirmaID = FirmaGruppe.FirmaID INNER JOIN
  Postnumre ON Firma.Postnr = Postnumre.PostNr INNER JOIN
  Titel ON Firma.TitelID = Titel.TitelID INNER JOIN
  Kontaktperson ON Firma.FirmaID = Kontaktperson.FirmaID
WHERE    (FirmaGruppe.GruppeID = 22)

Mit problem er bare at hvis der ikke findes en kontaktperson til et firma, bliver firmaet slet ikke vist :-(
Samme problem har jeg med Titel. Hvis Firma.TitelID er NULL bliver firmaet heller ikke vist..

Jeg skal også have Titel til Kontaktperson ud fra Titel tabellen.

Jeg håber jeg har gjort mig forståelig!

Med venlig hilsen
Jens
Avatar billede snowball Novice
31. oktober 2003 - 15:30 #1
Prøv og byt INNER ud med LEFT OUTER

Snowball
Avatar billede jems Nybegynder
31. oktober 2003 - 15:44 #2
okay, jeg prøver lige lidt forskelligt :-)
Jeg har også sat min "private" support på sagen, så det kan godt være jeg lukker spørgsmålet igen...
Avatar billede jems Nybegynder
07. november 2003 - 12:03 #3
Har løst det...
Avatar billede snowball Novice
07. november 2003 - 12:23 #4
Hvad er løsningen så ?

Snowball