Avatar billede martinoerteby Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:01 Der er 5 kommentarer

Nero 5.5.9.0 sletter mappe på harddisken

Når man er inde i det stifinder-lignende univers i Nero 5.5.9.0 og skal kopiere filer fra harddisken til en tom cd, skal man vist være forsígtig. Jeg har et par gange oplevet, at jeg er kommet til at slette mapper på min harddisk - permanent!! Ulykken sker, hvis jeg arbejder lidt åndsfraværende og kommer til at klikke forkert på en af mapperne i højre side af billedet. Wupti - mappen slettes...

Første gang troede jeg, at mappen bare var fjernet fra Nero's interface, men nej... den var sgu også slettet på harddisken - og ikke i papirkurven, men "forever gone".

Jeg har oplevet ulykken på både Windows 98 SE og Windows XP Home (på to forskellige pc'er), så det har næppe noget med styresystemet eller pc'en at gøre.

Kan det virkelig være rigtigt, at man kan slette mapper på sin harddisk inde fra Nero?

Jeg har læst om Nero 6 og de katastrofale fejl, som den indeholdt, og dette minder lidt om det.

Findes der en patch, der lukker denne uhensigtsmæssighed?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:05 #1
har du prøvet at opgradere til 5.5.10.54?
http://www.nero.com/en/631933457317970.html

jeg har kørt med Nero siden version 5.5.8.2 og har aldrig oplevet det problem *kører med 5.5.10.54 nu*
Avatar billede chalde Seniormester
31. oktober 2003 - 14:25 #2
Nero´s stifinder fungerer på samme måde som windows´s egne. Du kan flytte filer/mapper, oprette mapper, og ja slette filer/mapper.

Det samme kan du i nero6

Men om der findes en patch der umuliggør dette ved jeg ikke.
Avatar billede martinoerteby Nybegynder
31. oktober 2003 - 15:38 #3
Tak for svarene - jeg lader lige spørgsmålet hænge lidt endnu...

Ang. stifinder og sletning: I Windows er standardinstillingen jo, at man bliver spurgt, om man virkelig vil slette mappen, og at en slettet mappe først skal en tur over Papirkurven, inden den slettes permanent. I mine oplevelser med Nero blev jeg ikke spurgt om noget, og den sprang papirkurven over.

Det synes jeg stadig er usmart.
Avatar billede chalde Seniormester
31. oktober 2003 - 15:39 #4
Det vil jeg give dig ret i.
Avatar billede martinoerteby Nybegynder
02. november 2003 - 09:46 #5
Nåe, "rkhdk" og "chalde". Hvis I opretter et svar, kan jeg give jer nogle point.

Jeg opdaterede min danske version af Nero 5.5.6.7 til 5.5.10.54, men man skal stadig være forsigtig med utilsigtede museklik i Stifinder-systemet i Nero. Opdateringen gjorde i øvrigt programmet engelsk, men Nero har "sprogpakker", som man kan downloade og køre ovenpå den engelske variant. SDå nu taler Nero dansk igen!