Avatar billede bentbent Nybegynder
31. oktober 2003 - 11:46 Der er 8 kommentarer

Import af queries fra access til mysql!

Hejsa eksperter!

Jeg er gået fra en access database til en mysql database! jeg har brugt mysql front til at importere mine data hvilket virker rigtig godt!

Problemet er dog bare at alle queries bliver lavet om til tabeller hvilket slet slet ikke duer! hvorledes importerer man queries let fra access til mysql???
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2003 - 12:02 #1
Det gør du ikke !

Forklaring: Access er både en applikation og en database. MySQL er
kun en database.

MySQL understøtter ikke stored procedures som vel er
det nærmeste database ekvivalente til queries.

En mulighed vil måske være at lave views.

Men ofte skal queries flyttes til applikationen.
Avatar billede bentbent Nybegynder
31. oktober 2003 - 12:13 #2
Hvorledes flytter jeg så f.eks. denne sql sætning! jeg har prøvet at smide den ind i PHPmyadmin med den vil ikke tage den?????

SELECT DISTINCTROW countlog.Browser, Count(*) AS nrofcount, [Nrofcount]/((Select count(*) from [countlog])/100) AS pct
FROM countlog
GROUP BY countlog.Browser;
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2003 - 13:13 #3
Det lyder mere som noget der skyldes forskellen i SQL dialekt.

Jeg prøver lige at se om jeg kan komme med et godt forslag.
Avatar billede bentbent Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:08 #4
Hej arne! jeg har fundet et program som hedder "DB SQL assist" hvor den laver ovenstående kode om til:
--------------------------------------
Function
    Dim sSQL As String
    sSQL = '"'
    sSQL = sSQL &" SELECT DISTINCTROW countlog.browser
    sSQL = sSQL &" Count(*) AS nrofcount,"
    sSQL = sSQL &" [nrofcount]/((Select count(*) from [countlog])/100 AS pct"
    sSQL = sSQL &" FROM countlog"
    sSQL = sSQL &" GROUP BY countlog.Browser;"
End Function

Med (hvis den kan bruges) sætter man den således ind? min nuværnde fra access forespørgslen ser således ud!!!

***** hvis du skal have nogle flere points må du lige sige til, jeg vil utrolig gerne have dette til at virke :O

<%
Dim browsers
Dim browsers_numRows

Set browsers = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
browsers.ActiveConnection = MM_counter_STRING
browsers.Source = "SELECT * FROM browsersf ORDER BY nrofcount DESC"
browsers.CursorType = 0
browsers.CursorLocation = 2
browsers.LockType = 1
browsers.Open()

browsers_numRows = 0
%>
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2003 - 14:13 #5
Det må vel blive:

<%
Dim browsers
Dim browsers_numRows
Dim sSQL As String
sSQL = '"'
sSQL = sSQL &" SELECT DISTINCTROW countlog.browser
sSQL = sSQL &" Count(*) AS nrofcount,"
sSQL = sSQL &" [nrofcount]/((Select count(*) from [countlog])/100 AS pct"
sSQL = sSQL &" FROM countlog"
sSQL = sSQL &" GROUP BY countlog.Browser;"
Set browsers = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
browsers.ActiveConnection = MM_counter_STRING
browsers.Source = SQL
browsers.CursorType = 0
browsers.CursorLocation = 2
browsers.LockType = 1
browsers.Open()
browsers_numRows = 0
%>

men jeg tvivler på at det virker, for der er jo ikke rettet i SQL'en !
Avatar billede bentbent Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:35 #6
Nej det virker ikke!  hvis jeg tilsætter nogle points! kan du så evt omskrive de to nedenstående access sql´er til sql´er som virker i mysql?? jeg er helt blank da jeg ikke ved hvor jeg skal starte!

SELECT countlog.IP, countlog.Referent, countlog.Browser, countlog.Sprog, countlog.Host, countlog.Tid, countlog.Dato, First(DateDiff("d",[dato],Date())) AS nrdays, Format$(countlog.Dato,'ww yyyy') AS Week, Format$(countlog.Dato,'yyyy') AS [Year], Format$(countlog.Dato,'mmmm yyyy') AS [Month], Format$(countlog.Dato,'Long Date') AS Days, Format$(countlog.Dato,'"Kvt"q yyyy') AS kvar
FROM countlog
GROUP BY countlog.IP, countlog.Referent, countlog.Browser, countlog.Sprog, countlog.Host, countlog.Tid, countlog.Dato, Format$(countlog.Dato,'ww yyyy'), Format$(countlog.Dato,'yyyy'), Format$(countlog.Dato,'mmmm yyyy'), Format$(countlog.Dato,'Long Date'), Format$(countlog.Dato,'"Kvt"q yyyy');

SELECT DISTINCTROW countlog.Browser, Count(*) AS nrofcount, [Nrofcount]/((Select count(*) from [countlog])/100) AS pct
FROM countlog
GROUP BY countlog.Browser;
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2003 - 14:39 #7
Jeg kan godt kigge på det. Men det bliver først i aften.
Avatar billede bentbent Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:43 #8
tusinde tak!