Avatar billede ricki Nybegynder
31. oktober 2003 - 10:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med JDialog og layouts

Hejsa

Jeg har en JDialog hvor jeg har et enkelt JPanel jeg indsætter, men af en eller anden grund får mit JPanel ikke lov at fylde hele JDialog'en. Mit JPanel bliver mast helt sammen på midten. Det underlige er at indsætter jeg samme JPanel i en JFrame får den lov at fylde det hele.

I JDialog'en bruger jeg:
getContentPane().add(mitPanel);

og i JFramen bruger jeg:
add(mitPanel);

I følge dokumentationen har jeg fundet ud af at både JFrame og JPanel som default skulle bruge BorderLayout. Og når man bare added til et BorderLayout uden constraint så bliver den sat i center og den har jo magt til at fylde det hele.
Jeg har også forsøgt at sætte layout til BorderLayout på ContentPane, men det hjalp heller ikke. Så har jeg forsøgt at give den BorderLayout.CENTER med som constraint men stadig intet held.

Er der nogen der har tippet jeg søger. Jeg vi bare have mit panel til at fylde hele dialogen, og resize med når man resizer dialogen.

Venlig hilsen
Ricki
Avatar billede _carsten Nybegynder
31. oktober 2003 - 15:31 #1
Lyder rigtigt som du gør det, altså må problemet være et andet sted.

Har du mulighed for at smide LIDT kode ?
Avatar billede conrad Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:44 #2
Hvordan kan du bruge add() direkte på en JFrame?
Avatar billede ricki Nybegynder
01. januar 2005 - 20:28 #3
Har selv fået løst problemet.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
02. januar 2005 - 03:27 #4
--> ricki - hvad var problemet?

--> conrad - citat fra suns hjemmeside: "Lastly, after seven years, we've made jFrame.add equivalent to jFrame.getContentPane().add()."  :-)

kilde: http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/relnotes/features.html#swing