Avatar billede pumba Nybegynder
07. januar 2001 - 15:02 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Winword fejler ved ændring i sideopsætning

Hilfe....

Jeg kører Windows ME og MS-office 2000 premium. Når jeg vil ændre sideopsætning - altså topmargen får jeg følgende fejl:

Winword har medført en fejl i MSO9.DLL.

Jeg har checket hos Microsoft i USA og DK og gjort alt hvad der blot var i nærheden af at ligne en løsning. Reparation og geninstallation er også prøvet !!

Det fejler stadig - så jeg må stadig mangle at prøve noget.
Avatar billede black-dragon Nybegynder
07. januar 2001 - 15:16 #1
Det ligner meget en fejl jeg er kommet ud for.
Som oftest sker det for mig når jeg har en side med tabeller eller når jeg ændrer margenbredde.
Det er en generel fejl i Word, som har eksisteret lige siden Word97.
Fejlen skyldes at word overser it lille afsnit af teksten i koden til filen - og det eneste man næsten kan gøre er at kopiere teksten over i andre filer for at finde det problematiske stykke tekst som ikke vil formateres.
Hvis du derfor får fejlen på et blankt dokument, kan jeg ikke hjælpe.
Avatar billede black-dragon Nybegynder
07. januar 2001 - 15:21 #2
Fejlen er også beskrevet her:
http://www.eksperten.dk/spm/11540
Godt nok med et lidt mærkværdigt svar...
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
08. januar 2001 - 07:54 #3
En fejl i Word gør at hvis du markerer i visse dialogbokse og overskriver, vil den gå ned. På samme måde kan den gå ned, hvis du bruger backspace her. Du må klikke dig frem, eller stille dig foran teksten og bruge delete.
I den nye SP er fejlen ordnet
Avatar billede bergstroem Nybegynder
08. januar 2001 - 16:45 #4
Dette er enten et problem som relatere til din skærm eller printerdriver prøv at opdaterer disse fra www.windrivers.com og husk også at installerer den Service pack der er kommet til office 2000
Avatar billede pumba Nybegynder
08. januar 2001 - 20:48 #5
Jeg ved der er kommet en SP-1 og SP-2.

Når jeg forsøger at installere disse, siger
den at den ikke kan finde den rigtige version.

Jeg har hentet en ca. 56 MB fil hjem - som skulle være SP-1. Men opdateríngen virker altså ikke, pga. ovenstående fejlmelding.

Jeg set at ME har problemer med visse skærmkort. Min er en RIVA TNT - rimelig kendt mærker, så det burde da ikke være problemet. Min printer er en HP og den er opdateret med seneste version. HP er også et kendt mærke - så ej heller her burde der være problemer.

Det har ikke noget med backspace at gøre - det er testet !!!
Avatar billede bergstroem Nybegynder
09. januar 2001 - 08:47 #6
Du har da et seriøst problem med din installation hvis service packen ikke kan genkende den du skal afinstallere din office pakke og kører det lille program der hedder eraser2k.exe som du kan hente på http://officeupdate.microsoft.com/ den rydder op efter office derefter skal du reinstallere ? service pack\'s og husk 1 skal installeres før 2\'eren vil installeres
Avatar billede pumba Nybegynder
09. januar 2001 - 21:19 #7
Okey - jeg prøver - at installere helt forfra !!!
Jeg vender tilbage !!!
Avatar billede pumba Nybegynder
20. marts 2001 - 07:51 #8
Jeg har nu prøvet at geninstalleret hele skidtet. Nu er kun ME og office 2000 installeret og det virker ikke.

Jeg har også prøvet at opdateret office 2000 med SR-1 og får fejlen 2709 - og jeg skal kontaktet MS.

Det er noget shit !!!

Nogen forslag ???????????
Avatar billede pumba Nybegynder
20. marts 2001 - 09:06 #9
Jeg har afsat nogle flere point - da problemet
er af stor vigtighed for mig !!
Avatar billede bergstroem Nybegynder
20. marts 2001 - 09:14 #10
Hej Pumba prøv at kopierer hele indholdet af CD\'en ind i en ny mappe på din harddisk og kør setup filen derfra...sørg samtidig for at der ikke er andre ting end Systray og explorer der kører på maskinen
Avatar billede pernillem Nybegynder
29. marts 2001 - 10:31 #11
Hej Pumba Jeg har haft de eksakt samme problemer som dig, og har heller ikke tidligere kunnet få lov at opdatere med SR-1. Det lykkedes dog via microsofts danske hjemmeside, idet den danske version af opdateringen var kompatibel med min officeversion. Mit system er dog blevet totalt ustabilt efter opdateringen, så jeg må endnu engang starte forfra med af-/geninstallering af Office 2000 (Premium.) Jeg hører derfor meget gerne fra dig, hvis du finder en løsning på problemet.
Avatar billede pumba Nybegynder
02. april 2001 - 15:09 #12
Hej alle - jeg arbejder stadig på sagen.
Men ikke fundet løsningen endnu.

Tak Pernille M. - har du et link til stedet !!!

Søg og du skal finde....

Har andre nogle kommentarer/svar !!!!
Avatar billede pernillem Nybegynder
03. april 2001 - 15:05 #13
Hej igen Pumba
Hermed linket med den danske opdatering:
http://officeupdate.microsoft.com/danmark/2000/downloaddetails/o2ksr1ddl.asp

Håber det hjælper dig?!

(har selv løst mit problem ved at installere Win98 i stedet for WinME - og det virker faktisk ok sammen med Office 2000. Men det nytter selvfølgelig ikke rigtig noget, hvis Win98 ikke er tilgængeligt for dig!)
Avatar billede pumba Nybegynder
03. april 2001 - 16:44 #14
Hej Pernille M.

Tak - det virkede faktisk !!

Jeg kan ikke give dig point, da du ikke har givet svar - men kun kommentar !!

Man skal åbenbart igennem de danske sider, før det virker......

Jeg hører vel fra dig !!!

TAK
Avatar billede pernillem Nybegynder
04. april 2001 - 12:14 #15
Hej Pumba
Godt at høre, at det lykkedes for i hvert tilfælde én af os (bare det var mig...)
Pernille
Avatar billede pumba Nybegynder
04. april 2001 - 14:34 #16
Fordeler det lidt - da flere har været
med. Pernille havde svaret - så hun få
det fleste.

Tak for indsatsen...