Avatar billede johwic Juniormester
30. oktober 2003 - 23:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Pop-up når hovedside lukkes.

Jeg kunne godt tænke mig at lave et pop-up vindue, når man lukker hovedsiden på mit website.

Eksempel: Når man lukker hovedsiden ned, skal der automatisk komme en ny side op, hvor der står, "tak fordi du kiggede på websiden, du er velkommen til at tilmelde dig mit nyhedsbrev".

Hvordan gøres det i Dreamweaver ?

Forhåbentligt et udførligt svar, da jeg ikke er en haj til programmering.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
30. oktober 2003 - 23:59 #1
Window->behaviors-> I behaviors vinduet klikker du på + knappen-> vælger Open Browser Window -> vælg det du ønsker skal være i popup vinduet + den side som skal komme frem deri, klik ok-> Nu ser du den behavior i Behaviors vinduet, klik på den og så på pilen og vælg 'OnUnload'
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2003 - 00:00 #2
Her er et eksempel :

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
  window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" marginwidth="0" marginheight="0" topmargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" bottommargin="0" onUnload="MM_openBrWindow('popup.html','popup','toolbar=yes,location=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizable=yes')">
</body>
</html>
Avatar billede johwic Juniormester
31. oktober 2003 - 00:46 #3
Jeg kan godt se ideen i dette, jeg har blot en hovedmenu liggende foroven som åbenbart blokere for muligheden i Window->behaviors->, ikke ret meget er highligted.

Men er der ikke noget med, at man kan "frigiver" sidens script ? Det mener jeg, at jeg har prøvet før, kan bare ikke huske hvordan.

Ellers er dit svar meget udførligt Bo J....
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2003 - 00:58 #4
Prøv lige i behaviors vinduet at gå lidt længere ned til ->Show events for. og så vælg eks. IE 4
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2003 - 00:58 #5
Ellers så post lige hele din kode her.
Avatar billede johwic Juniormester
31. oktober 2003 - 01:02 #6
Du er bare dygtig, det hjalp, jeg kan nu komme til de forskellige menuer. Fortsætter i morgen, og hvis alt "funger" er du 50p rigere.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2003 - 01:03 #7
D.V.S.L.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:13 #8
Fik du det til at virke?
Avatar billede johwic Juniormester
03. november 2003 - 15:25 #9
Ja, og nu får du point, udskyld forsinkelsen.

D.V.S.L betyder ?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
03. november 2003 - 19:16 #10
D.V.S.L. = Det Var Så Lidt

Tak for points.