Avatar billede per_e Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:38 Der er 5 kommentarer

Funktion printer_open i php

Når jeg laver dette kald fra php
$handle = printer_open();
Får jeg følgende fejl:
Fatal error: Call to undefined function: printer_open()

Hvor kan jeg se et eksempel på hvordan dette kald til en funktion virker.

Hvordan griber jeg udprintning fra PHP an?
Avatar billede locturian Nybegynder
30. oktober 2003 - 23:24 #1
Nu er jeg ikke guru i php, men da PHP er et serverside sprog, skal du nok bruge javascript, og tvivler på at windows giver dig lov til at printe uden at brugeren acceptere det først ved ex. at vælge printer, antal kopier ect.
Avatar billede morpheus Nybegynder
31. oktober 2003 - 00:10 #2
http://dk2.php.net/printer_open

Du bør nok til at starte med definere navnet på din printer i printer_open();, som det er givet i eksemplet.
Avatar billede per_e Nybegynder
31. oktober 2003 - 10:30 #3
Det ændre ikke noget, at definere printernavnet. I følge PHP-manualen skal php selv kunne finde printeren uden at den er defineret. Den skal bruge standardprinteren.
Avatar billede per_e Nybegynder
31. oktober 2003 - 10:38 #4
Jeg har slået printeren til i PHP.INI filen, men det er åbenbart ikke nok.
Tilsyneladende mangler jeg en funktion som hedder printer_open. Denne har jeg ikke kunne finde et eksempel på. KAn det være en "indbygget" funktion som man ikke fysisk skal skrive i koden?
Avatar billede morpheus Nybegynder
31. oktober 2003 - 11:45 #5
Hvis du læser toppen af man siden:

(no version information, might be only in CVS)