Avatar billede wall Nybegynder
11. april 1999 - 00:00 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

ASP Forum

Hej alle sammen..

Jeg får denne fejl i mit forum

ADODB.Recordset error '800a0bcd'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted; the operation requested by the application requires a current record.

/nb/forum/display_forum.asp, line 35

Min asp kode:

<!-- #INCLUDE FILE="common.asp" -->
<%

ShowHead
OpenDataConn
%>
<%
Dim objForumRS, objMessageRS
Dim objForumCountRS, objMessageCountRS
Dim iActiveForumId, iActiveForumName
Dim iForumMessageCount

iActiveForumId = Request.QueryString("fid")
If IsNumeric(iActiveForumId) Then
    iActiveForumId = CInt(iActiveForumId)
Else
    iActiveForumId = 0
End If

' Get Forum Info and count of messages in the forum
Set objForumRS = GetRecordset("forums")
Set objForumCountRS = GetRecordset("SELECT forum_id, COUNT(*) FROM messages GROUP BY forum_id;")

If Not objForumRS.EOF Then
    objForumRS.MoveFirst
    Do While Not objForumRS.EOF
        'Position Forum Count RS and get a message count
        objForumCountRS.MoveFirst
        Do Until objForumCountRS.EOF
            If objForumCountRS.Fields("forum_id") = objForumRS.Fields("forum_id") Then Exit Do
            objForumCountRS.MoveNext
        Loop
        If Not objForumCountRS.EOF Then
            iForumMessageCount = objForumCountRS.Fields(1)
        Else
            iForumMessageCount = 0
        End If

        ' If active forum -> show messages o/w -> just show forum
        If objForumRS.Fields("forum_id") = iActiveForumId Then

            ShowForumLine objForumRS.Fields("forum_id"), "open", objForumRS.Fields("forum_name"), objForumRS.Fields("forum_description"), iForumMessageCount

            'Show Root Level Posts and their replies count
            Set objMessageRS = GetRecordset("SELECT * FROM messages WHERE forum_id=" & iActiveForumId & " AND thread_parent=0 ORDER BY thread_id DESC;")
            Set objMessageCountRS = GetRecordset("SELECT thread_id, COUNT(*) FROM messages WHERE forum_id=" & iActiveForumId & " GROUP BY thread_id ORDER BY thread_id DESC;")

            ' We don't worry about a zero count because every thread should have at least 1 message
            ' Along the same lines,
            ' objMessageRS.RecordCount needs to equal objMessageCountRS.RecordCount
            ' We assume they do.  If not we're in deep sh*t!  Please never break!  I'm, begging here!

            ' Oh what the heck, even if it does break it's only the message count and not checking each record gives us a HUGE SPEED BOOST...
            ' Screw it, here goes...

            If Not objMessageRS.EOF Then
                objMessageRS.MoveFirst
                objMessageCountRS.MoveFirst
                Do While Not objMessageRS.EOF
                    ShowMessageLine 1, objMessageRS.Fields("message_id"), objMessageRS.Fields("message_subject"), objMessageRS.Fields("message_author"), objMessageRS.Fields("message_author_email"), objMessageRS.Fields("message_timestamp"), objMessageCountRS.Fields(1) - 1, "forum"
                    objMessageRS.MoveNext
                    objMessageCountRS.MoveNext
                Loop
            End If

            'Close Message DB objects
            objMessageCountRS.Close
            Set objMessageCountRS = Nothing
            objMessageRS.Close
            Set objMessageRS = Nothing

            'Set active Forum Name for later use in post line
            iActiveForumName = objForumRS.Fields("forum_name")
        Else
            ShowForumLine objForumRS.Fields("forum_id"), "closed", objForumRS.Fields("forum_name"), objForumRS.Fields("forum_description"), iForumMessageCount
        End If
        objForumRS.MoveNext
    Loop
Else
    WriteLine "There are no folders currently open." & "<BR>"
End If

'Close Forum DB objects
objForumCountRS.Close
Set objForumCountRS = Nothing
objForumRS.Close
Set objForumRS = Nothing

If iActiveForumId <> 0 Then
%>
<html>

<head>
<title></title>
</head>

<body>

<p><br>
<a HREF="post_message.asp?fid=<%= iActiveForumId %>"><font SIZE="-1" COLOR="#0000FF"><i>Post
a New Message to <b><%= iActiveForumName %></b></i></font></a><br>
<%
End If

WriteLine "<BR><BR>"
WriteLine "<FONT SIZE=""-1""><B>Search the forums for a keyword:</B></FONT>"
ShowSearchForm
%><%
CloseDataConn
ShowTail
%></p>
</body>
</html>
Avatar billede ebdrup Nybegynder
11. april 1999 - 15:29 #1
hvad for en linie er nr 35 ?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
11. april 1999 - 15:31 #2
Prøv at indsætte en

if objForumRS.eof then
Response.write "Ingen Recordes"
else

...resten af din kode !
Avatar billede ebdrup Nybegynder
11. april 1999 - 15:33 #3
Hvis du har hentet forummetr fra 101app (det var vidst det det hed) så er der en fejl i scriptet, du skal bare indsætte et check for BOF eller EOF i den linie, så forsvinder fejlen.
MVH Allan  Ebdrup
----
http://www.subcity.dk - Rust, Loppen, Templet, Stengade 30, Forbrændingen. Bandbase, koncertkalender, diskussionsforum, chat oma.
Avatar billede ebdrup Nybegynder
11. april 1999 - 15:38 #4
Hvis du gerne vil have en dansk version så har jeg en liggende.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
11. april 1999 - 16:01 #5
ebdrup du må gerne sende en til m.jensen@post3.tele.dk
Avatar billede wall Nybegynder
11. april 1999 - 16:02 #6
Hej ebdrup

Det vil jeg meget gerne have :)

/wall
Avatar billede ebdrup Nybegynder
11. april 1999 - 16:08 #7
127144146281 - den er på vej
wall, jeg skal bruge din email.
MVH Allan
Avatar billede bug Nybegynder
11. april 1999 - 16:18 #8
send gerne en til mig også - bug@wingen.dk

/Bug\
Avatar billede wall Nybegynder
11. april 1999 - 16:32 #9
Hej ebdrup

Min Email er

NB_Wallbreaker@Hotmail.dk

:)
Avatar billede wall Nybegynder
11. april 1999 - 16:32 #10
Hej chatstuff

Det gir det samme :(
Avatar billede wall Nybegynder
11. april 1999 - 16:34 #11
Ups NB_Wallbreaker@Hotmail.com

:(
Avatar billede ebdrup Nybegynder
11. april 1999 - 16:35 #12
bug - værsgo'
Jeg hr forresten overvejet at bruge en uges tid på at lave det ultimative ASP forum. Det skal kunne køre med ASP alene, og lavet så det ligner newsreaderen i NS til forveksling (med en del forbedringer selvfølgelig)
Jeg ville så sælge den for skal vi sige 100,- til private og 500,- til firmaer (incl. moms), for een licens. Er det noget som ville have interesse for folk her i gruppen ?
Det er ment som et alternativ til løsninger der koster 20.000,- og opefter og kræver, at der er installeret perl, PHP, komponenter osv. osv. på serveren.

MVH. Allan Ebdrup.
Avatar billede brondus Nybegynder
11. april 1999 - 21:22 #13
Hej Ebdruo

Du må også gerne sende en til mig

brondus@post5.tele.dk
Avatar billede hansen Nybegynder
12. april 1999 - 08:37 #14
Hej Ebdrup
Det med det der ultimative ASP forum lyder interessant, send min en mail om noget meget når du er klar.

Hilsen fra Bornholm
Lars Hansen
post@webassign.dk
Avatar billede ener Nybegynder
12. april 1999 - 15:24 #15
Hej Ebdrup !

Det lyder ret spændende mht. dit ultimative ASP forum, min hundredekrone er så godt som allerede på vej.

Venligst
Rene'    berendt@mail.subnet.dk
Avatar billede cybles Nybegynder
12. april 1999 - 16:00 #16
Jeg er også intreseret arz@mail.kni.gl
Avatar billede bug Nybegynder
12. april 1999 - 16:28 #17
Også jeg er interesseret i det ultimative - mine 100,- er også hjemme hvis det bliver godt!

/Bug\
Avatar billede asp Nybegynder
12. april 1999 - 16:42 #18
Vil det sige at du ikke vil bruge en DB!
Avatar billede ebdrup Nybegynder
12. april 1999 - 18:05 #19
asp:
jeg vil bruge en DSN-less connection
til en access database.
Det kommer nok til at tage et par uger eller tre før den er færdig, jeg har et par freelance opgaver der skal løses først. Jeg mailer jer når/hvis den er er i testfasen :-)
MVH Allan
Avatar billede chaser Nybegynder
12. april 1999 - 18:16 #20
Det der forum vil jeg også ha' hvis det kan lade sig gøre?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
12. april 1999 - 18:18 #21
heyyy.

Alsår, hvorfor ikke lavet et forum selv ?.

Jeg går snart igang med mit eget forum, så må vi jo se hvordan det kommer til at se ud!.

Det vil nok komme til at ligne det som er på www.netcoders.dk !
Avatar billede bug Nybegynder
13. april 1999 - 08:52 #22
Jamen chatstuff, når du så selv har lavet det, vil jeg gerne benytte mig af det ;-)))

/Bug\
Avatar billede Dan Nim Seniormester
13. april 1999 - 08:57 #23
Oki.

Klart Bug !.

Men der går nok et lille stykke tid !
Avatar billede bug Nybegynder
13. april 1999 - 09:36 #24
Det er ganske ok. Min email er bug@wingen.dk
Avatar billede ebdrup Nybegynder
13. april 1999 - 13:53 #25
chatstuff,
Det forum på netcoders er altså ikke særligt ultimativt, det er et godt gedint forum som virker, og så heller ikke mere.
Jeg vil lave et der er noget bedre, lave et gennemført forum een gang for alle.
MVH Allan
Avatar billede maini Nybegynder
15. april 1999 - 04:27 #26
Løsningen på dit problem er :
Sørg for at datoerne i de to tabeller er et simpelt dato format eks. 01-02-99
. Sørg for at datoerne i tabel to (=postings) er senere end i tabellen for (=categories) eller hvad den end hedder. Husk at der skal være posteringer i (postings) dvs. der skal være posteret de første messages i dit forum. Det gør du ved at sætte dem direkte ind i access, og samtidig skrive korrekte referencer. binger@web-on-tv.dk
Avatar billede wall Nybegynder
15. april 1999 - 11:44 #27
Hej maini

Jeg bruger også simpelt dato format i min base :)

/Wall
Avatar billede Dan Nim Seniormester
15. april 1999 - 12:13 #28
ebdrup....jeg synes nu at netcoders.dk's forum er udemærket !.

Man kan det man skulle kunne !.

Hvorfor synes du ikke at det ikke er 'særligt ultimativt' ?
Avatar billede hansen Nybegynder
15. april 1999 - 12:27 #29
Et ultimativt forum kunne være som det der er på denne adresse,
http://cwb98.cgiserver.net/en/

Mvh. Lars H.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
15. april 1999 - 13:31 #30
okay !.

Det må jeg sige, det er et rimligt advanceret 'forum' som er på den adresse !.
Avatar billede bug Nybegynder
15. april 1999 - 14:17 #31
Et forum som netcoders i asp - ville være fuldt ud tilstrækkeligt. Men det der ligger på cwb98's site er jo helt eminent - men kræver så også mere. Jeg tror det ville være lidt af en udfordring at lave noget lignende i asp - noget som ikke kræver direkte serveradgang.

/Bug\
Avatar billede ebdrup Nybegynder
15. april 1999 - 16:10 #32
Man ville kunne lave det hele i ASP.
Upload af attachments ville dog kræve en komponent, og måske også e-mails.
Men man kunne jo lave en version der understøttede attachments og e-mail HVIS nogle bestemte komponenter var til stede, og hvis ikke, så måtte man bare undvære de funktioner...
Det var netop den slags forum jeg tænkte på, måske knapt så avanceret administrationsdel til at begynde med, det ser mig en smule vildt ud at man skal kunne konfigurere alle de ting, men hvis behovet er der så må det komme senere.
Først på dansk og så på engelsk. Andre sprog evt. senere.
Netcoders er ikke godt nok til det jeg skal lave, man SKAL kunne uploade attachments med den rigtige komponent installeret.

MVH. Allan Ebdrup
Avatar billede maini Nybegynder
26. april 1999 - 23:02 #33
Hallo Wall,
Når du sådan afviser at give point gider jeg ikke svare på dine spørgsmål. Du er YT nu.
Avatar billede padkjaer Nybegynder
02. maj 1999 - 19:05 #34
ebdrup, er det muligt du osse' kunne sende forumet til mig? (kim@padkjaer.dk)

/Kim
Avatar billede lennart Nybegynder
03. juni 1999 - 14:57 #35
og mig
Avatar billede chaser Nybegynder
03. juni 1999 - 15:47 #36
ebdrup, kunne du ikke også sende det der danske forum til mig....

mvh

/chaser
robsoft@get2net.dk
Avatar billede hansen Nybegynder
03. juni 1999 - 18:23 #37
Også gerne her til Bornholm.

Hilsen hansen.

vfs@image.dk
Avatar billede ebdrup Nybegynder
03. juni 1999 - 18:47 #38
Jeg har det desværre ikke liggende mere, mon ikke nogle af de folk jeg sendte det til i første omgang kan sende jer en kopi ???
any1 ?
Avatar billede chaser Nybegynder
03. juni 1999 - 20:53 #39
WALL har du det liggende????
Avatar billede wall Nybegynder
03. juni 1999 - 21:03 #40
Nej jeg har den ikke mere :(

/Wall
Avatar billede ebdrup Nybegynder
03. september 1999 - 23:24 #41
Så er jeg (ja der er gået lang tid) klar med et forum der kan hamle rimeligt godt op med det vi diskuterede.
check
http://www.norbergfestival.dk/10-4/forum104/
Som et lille kuriosum kan jeg fortælle at det snart kommer i en kinesisk version :-)
Avatar billede dkfora Nybegynder
18. februar 2005 - 07:46 #42
ebdrup det lyder rigtig rigtig godt er du intereseret i at arbejde for danskforum.dk ?
eller kan jeg se en demo version og evt købe en version af dig ?

mvh. KnoXi

kontakt på danskforum@danskforum.dk