Avatar billede postmosen Nybegynder
07. januar 2001 - 12:18 Der er 3 kommentarer

SQL7 og reducering af Transaction-log/fysisk

Transactions-loggen/databasen er ved en fejl oprettet med en størrelse på 3,7GB. Dette er mere end rigeligt! Umiddelbart kan man kun lave den større.
Er der mulighed for at lave den mindre (ikke truncate, men den afsatte plads fra installationstidspunktet)

Avatar billede pierrehusted Nybegynder
07. januar 2001 - 13:09 #1
Idé :
Hvad med at tilføje et nyt mindre stykke diskplads og så fjerne det store stykke fra loggen bagefter?
(Under properties på databasen, fanen Transaction Log)
Avatar billede cuddles Nybegynder
21. august 2001 - 14:45 #2
Et lille udtræk:

1. Detach db
ie. : EXEC sp_detach_db \'clientzone\', \'true\'
This will detach the database, if an error \'in use\' occurs, stop and start mssqlserver and run again
True will update statistics on all tables.
2. Delete the log file
physically delete the ldf file

3. Attach DB
EXEC sp_attach_db @dbname = N\'clientzone\',
@filename1 = N\'C:\\MSSQL7\\Data\\clientzone_Data.MDF\'
it will then make a new log file of minimun size.

This could also be used to attach a db to another server.
NB this method only works for db\'s with one log file. Otherwise check
Q256650 (for SQL 7.0) and article # Q272318 (for SQL 2000) in Microsoft Knowledge Base.
Avatar billede cuddles Nybegynder
24. august 2001 - 11:41 #3
Vil dette spørgsmål blive lukket snart?