Avatar billede a92lm Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min computer er død. Vil slet ikke starte

Min computer er fuldstændig død... Det er somom der slet ikke er noet strøm på den, men det er der. Hvis jeg går ind og snyder den ved at tage strømstikket ud af bundkortet, og kortslutte ben 13 og 14, så starter den PSU, cd-rom, diskette og hardisken op, men sætter jeg den i bundkortet og trykekr på startknappen, så sker der intet.

Jeg har en Athlon XP 2200+, men ved ikke hvilke mærke mit bundkort er, da det var med til computeren da jeg købte den....

Hvad går der galt? Er det bundkort eller cpu der er død????
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:25 #1
Sidder tænd/sluk knappen på de rigtige pins på bundkortet?

:o)
Avatar billede a92lm Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:26 #2
Ja. Det gør den
Avatar billede a92lm Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:30 #3
Det er  emlig det jeg ikke fatter, for alle stik sidder hvor de sakl sidde.....
Avatar billede plastiq Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:31 #4
Prøv at tage strømstikket ud i 30sek, sæt det i igen og start computeren
Avatar billede a92lm Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:33 #5
Har jeg også haft... Alt har været ude af den, men den vil bare ikke noget somhelst... Jeg har på fornemmelsen det er mit bundkort som er gået kaput, men kan det være processoren????
Avatar billede plastiq Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:47 #6
Jeg vil også sige bundkortet hvis den er helt død eller strømfors.
Avatar billede a92lm Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:55 #7
Som jeg skrev i første4 tekst, så kan jeg få den til at starte diverse dreev og harddisk op, hvis jeg korslutter ben 13 og 14 på strømstik til bundkort, så det er ikke stræmforsyningen.... Det tror jeg i hvert fald ikke
Avatar billede plastiq Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:50 #8
Nej det er det ikke så...
Det er med 99,9 % sikkerhed bundkortet, Har lige haft nøjagtig samme prob med en anden comp, og det var bundkortet...
Har du mulighed for at teste din cpu i en anden comp ?