Avatar billede jangravgaard Nybegynder
30. oktober 2003 - 09:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lige en gang til: sende billedfil retur til request side

Hej

Jeg har tidligere spurgt på hvordan man får en script side i php til at returnere et billede til den side som requester script siden. Der blev nævnt at man kan bruge funktionen i php: passthru()

Jeg har en html side som har et image tag med referencen til min php side. Php siden skal så gerne sørge for at html siden får et billede på siden som er angivet i min funktion passthru().

Har skrevet følgende i php:

<?php
Header ("Content-type:image/jpeg");
passthru("type ../pics/pic1.jpg");
?>

Jeg ved ikke helt om det er i orden at skrive stien til filen som skal returneres i funktionen.

Kan nogen hjælpe ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. oktober 2003 - 09:45 #1
Jeg ville blot

<?php
header ("Content-type: image/gif");
readfile("C:/armada/erik/sofie2003-04-12.gif");
?>
Avatar billede jangravgaard Nybegynder
30. oktober 2003 - 09:49 #2
Hold da op, det var næsten for nemt for dig erik :-)

Men må jeg så godt skrive mere efter "readfile". Jeg tænker på kode som skal logge nogle informationer som kommer fra min html side ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. oktober 2003 - 09:55 #3
Du må gøre alt - blot det ikke laver yderligere output. Men læse og
skrive i databasen er helt ok.
Avatar billede jangravgaard Nybegynder
30. oktober 2003 - 09:57 #4
okay, smider du lige et svar ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. oktober 2003 - 09:58 #5
Jah