Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vedrørende Visual Basic .Net

Hej hej,

Jeg ville lige prøve at skrive asp.net i VS.net men støder på en del problemer i at bruge c# web application templaten.. det er som om at det jeg laver ikke vil arves ind i min aspx fil...

Hvis jeg laver en aspx med en label i og under webform1.aspx.cs skiver label1.Text = Date.Now.ToString();

får jeg underligt nok først en fejl fra Global asa

Meddelelse om parsefejl: Typen 'MyWebApp.Global' kunne ikke indlæses.

Kildefejl:

Linje 1:  <%@ Application Codebehind="Global.asax.cs" Inherits="MyWebApp.Global" %>

Går jeg så ind og fjerner global.asa filen som jeg ikke får brug for får jeg følgende fejl :

Meddelelse om parsefejl: Typen 'MyWebApp.WebForm1' kunne ikke indlæses.

Kildefejl:

Linje 1:  <%@ Page language="c#" Codebehind="WebForm1.aspx.cs" AutoEventWireup="false" Inherits="MyWebApp.WebForm1" %>

Hvad gør jeg galt.. de templates burde da virke uden man skal gøre noget..

Det skal siges jeg kører med en dansk .net framework 1.1 hvis det har noget at sige...

/Jacob
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
29. oktober 2003 - 21:57 #1
skulle der egentligt ikke laves en dll fil i min bin folder ?
Avatar billede jettes Nybegynder
30. oktober 2003 - 08:47 #2
Bliver nødt til at spørge: Har du build'et??
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:05 #3
efter build skriver den bare min labels navn og ikke den kode jeg har skrevet .. men jeg kom da et tak videre...

Jeg er gået ud fra en af sams asp.net visual studio.. det undre mig bare hvorfor det ikke skulle virke 1 gang..

Normalt skriver jeg direkte i ápsx filen.. og jeg ville blot lærer at ligge mine cs filer for sig selv.. men det virker vist ikke
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:08 #4
Det eksempel jeg vil lave er ret simpel.. efter opstart af VS.net laver jeg et nyt projekt i C# Asp.net web applikation.. Her efter trækker jeg en label ind i design view og går til code..

Her skriver jeg
label1.Text = Date.Now.ToString();

Men det vil ikke virke :(
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
11. december 2003 - 10:34 #5
sdf