Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:39 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Impl. SmartClient

Hvordan koder jeg en 'SmartClient' i C#?
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:40 #1
SmartClient? Nok bare mig der er dum...
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:47 #2
Hvis jeg har en Windowsappl. liggende på en ex. server, så kan via en url tilgå applikationen. Tilgå på den måde, at brugerens computer kan download den seneste version af applikationen.
Hver gang url'en køres tjekker brugerens computer om, den har den nyeste version ellers henter den.

Minder om Java Web Start...
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2003 - 19:53 #3
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:06 #4
arne v
Jeg savner noget kode... Kan du hjælpe med det?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2003 - 20:09 #5
Mit link var mere information om hvad Smart Client er end et
løsnings-forslag.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:10 #6
Takker, arne_v :-) Drikker lige øl, så har nok ikke tid til at hjælpe det store alligevel, beklager... ville bare vide hvad det var vi snakkede om :-)
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:11 #7
Ja ja, jeg ved godt hvad det går ud på. Det er selve implementeringen af den!
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:12 #8
nåh sorry, den var tiltænkt nielsbeck....
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2003 - 20:14 #9
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:16 #10
Jeg har nemlig også været rundrejse i MSDN... :)
Avatar billede r9 Nybegynder
29. oktober 2003 - 22:41 #11
Avatar billede r9 Nybegynder
29. oktober 2003 - 22:42 #12
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2003 - 22:46 #13
Er det ikke to forskellige ting:

* downloade og køre EXE som selv henter DLL (java applet fiunktionalitet)

* downloade og installere et program som opdaterer sig selv (java web start
  funktionalitet)

?
Avatar billede r9 Nybegynder
29. oktober 2003 - 23:23 #14
jo det er det vel.

.NET's "Smart Client Application" eller "No Touch Deployment" ligner nok mest java applet funktionaliteten.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2003 - 23:26 #15
smart client er vel lidt ligesom JWS.

Citat fra mit første link:

Supports Working Offline

With smart client technology, users can work with data even when they are not connected to the Internet or the network that hosts the Web service. Because all or part of the application logic sits on the local computer, smart clients can deliver useful functionality even while offline. This capability sets smart clients apart from browser-based applications, and for many mobile sales forces or remote offices, this is a key requirement.
Avatar billede zyke Nybegynder
06. november 2003 - 19:27 #16
hej, jeg har kodet en del smartclients... er der noget specifikt i vil vide?
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
06. november 2003 - 19:32 #17
Hvordan man koder sådan en?
Avatar billede r9 Nybegynder
06. november 2003 - 20:00 #18
javanewbie11:

Du koder den som en helt almindelig C# GUI client.

Det fungere på den måde at du smider en EXE fil på webserveren (IIS).
Så laver du en asp side, hvorfra der er et link til EXE filen.

Når brugeren klikker på linket, så eksekveres EXE filen lokalt hos brugeren.
Hvis du har nogle dll'er som exe filen skal bruge, så smides de i IIS, under webapp'ens /bin mappe.
Så loades de automatisk.

Selve komunikationen ml. din C# client og en evt. server skal ske via .NET Remoting el. Webservices.

Dine brugere kan kun eksekverer din exe fil, hvis du ikke bruger noget disk i/o, netværkcom o.l.

Hvis du har noget af det i din exe fil, så skal "Code Groups" sættes op hos ALLE dine brugere.

Enten skal de gøre det manuelt, eller du kan lave en exe fil el. MSI som gør det for dem. Den skal de så køre på deres PC, inden de kan loade din application. (kun første gang)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2003 - 21:13 #19
r9>

Jamen - det har da ikke noget med Smart Client at gøre - har det ?
Avatar billede r9 Nybegynder
06. november 2003 - 21:28 #20
jo da.

Se: Smart Client Application Model and the .NET Framework 1.1
http://msdn.microsoft.com/netframework/using/building/windows/analystreports/smartclient.aspx
Avatar billede finger Nybegynder
14. november 2003 - 10:57 #21
Zyke--> jo da, jeg vil da gerne se lidt kode der udfører downloadningen af kode samt hvad man skal sætte op hvor ;-)