Avatar billede the_game Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:37 Der er 29 kommentarer

Microsoft visual basic 6.0

Hey!

Jeg vil gerne lave en command knap som åbner en fil
(f.eks "D:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe")
når jeg så trykker på den åbner den filen...

Hvordan gør jeg??

på forhånd tak...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:54 #1
x = Shell("D:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe", vbNormalFocus)
Avatar billede the_game Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:53 #2
kan du også fortælle mig, hvordan man kan få command knappen til at skifte farve når musen går hen over..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. oktober 2003 - 21:36 #3
du kan f.eks. bruge:

Private Sub Command1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Command1.BackColor = RGB(255, 0, 0)
End Sub

du erstatter bare RGB(255, 0, 0) med den farve du vil have..

husk at sætte Command1's "Style" til "1 - Graphical" i Properties
Avatar billede the_game Nybegynder
29. oktober 2003 - 21:53 #4
den viser kun sort...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. oktober 2003 - 21:54 #5
har du lavet en commandbutton der hedder "Command1" ?
Avatar billede the_game Nybegynder
29. oktober 2003 - 21:58 #6
og jeg ville meget gerne have den til at virke som et link i html, hvor når musen går hen over skifter den farve..og når musen er væk igen skifter den til den normale farve igen...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. oktober 2003 - 22:07 #7
Tilføj:

Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Command1.BackColor = &H8000000F
End Sub
Avatar billede the_game Nybegynder
23. november 2003 - 15:30 #8
jeg kan stadig ikke få det til at virke...
det er jo command knappen, som skal ændre farve, hver gang musen går hen over den.
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
23. november 2003 - 15:38 #9
Private Sub Command1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Command1.BackColor = &HC0&
End Sub
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
23. november 2003 - 15:38 #10
Hov, det skulle ikke være et svar! =/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2003 - 16:18 #11
heavybreezer> hvis du kombinerer mine indlæg 29/10-2003 21:36:53 og 29/10-2003 22:07:37 får du:

Private Sub Command1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Command1.BackColor = RGB(255, 0, 0)
End Sub

Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Command1.BackColor = &H8000000F
End Sub

Du går så hen og tager mit indlæg 29/10-2003 21:36:53 og laver RGB værdien om til System-farve værdi, og lægger det som et svar?

Og et hint.. det er nemmere at bruge RGB (Red Green Blue) værdier end system-værdier.
Jeg vil gerne se dig se finde den gule farve RGB(232, 255, 043) / Hex(E8FF2B) i system-værdi :)

Det kan du ikke.. fordi:
1) Den findes ikke i "System" fanen
2) Værdierne i paletten fanen springer med værdien 64.

Så jeg kan ikke se hvad dit svar skal bruges til..
Er det bare et billigt forsøg på at score nogle points?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2003 - 16:36 #12
Det ligner meget det her: http://www.eksperten.dk/spm/425156
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2003 - 19:29 #13
the_game> feedback..
Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 18:55 #14
jeg mener at jeg vil lave en commandknap, som virker på sammen måde som den knap i Kontrolpanelet inde i Game controllers. der er jo fire knapper og jeg vil gerne lave command knappen på den måde???

hvordan gør jeg
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. december 2003 - 19:00 #15
Hvad er det for en knap?
Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 19:43 #16
jaa...hvis du går ind i Game controlleres, så kan du se fire knapper. der står:

Ok ---  Add ---  Advance ---  troubleshoot

det var alle sammen....
jeg vil bare gerne lave en commandknap som virker på sammen måde...

hvis du altså forstår?  ;-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. december 2003 - 19:50 #17
Ja, sådan nogle knapper har jeg også.. men da jeg ikke har noget Game controller halløj installeret, kan jeg kun klikke på "Tilføj" og "OK". Resten er "grayed", dvs slået fra.
Og når jeg kigger på dem, ser de meget normale ud..

Med andre ord: jeg forstår ikke hvad det er du gerne vil ha'?
Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 19:55 #18
ja...når man går hen over knapppen Tilføj eller OK...

så ændre knappen sig farve...den laver en lille ring rundt om...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. december 2003 - 19:57 #19
ikke i Windows 98.. Bruger du Windows XP?
Tag et screenshot og upload det til en server så jeg kan se det..
Hvis du ikke allerede har en server, opret en gratis konto hos en af dem her:
www.frip.dk
www.frac.dk
www.whitehat.dk
Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 19:58 #20
jeg har...frip.dk
Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 19:59 #21
nåå jeg bruger nemlig windows xp
Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 20:05 #22
Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 20:10 #23
kan du forstå det??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. december 2003 - 20:12 #24
Ja. Det er en XP theme ting.
Du kan enten ændre farven på din knap, med koden:
Private Sub Command1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Command1.BackColor = RGB(255, 0, 0)
End Sub

Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Command1.BackColor = &H8000000F
End Sub

Eller du kan bruge billeder i stedet for knapper. Du kan lave nogle fede effekter med billeder.
Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 20:15 #25
hvordan gør man med billeder...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. december 2003 - 20:19 #26
Du kan f.eks. smide billederne i en ImageList. Derefter kan du skifte billeder med MouseMove.
Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 20:21 #27
hvordan gør man?? :-(      jeg har nemlig aldrig prøvet det før...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. december 2003 - 20:35 #28
hehe.. Det har jeg heller ikke :)
Men jeg ved at man kan gøre det :)
En ImageList indeholder dine billeder.. Så kaldes de med deres index nummer.. f.eks. det første billede har index nr 0, derefter 1, 2, osv..

Så er det vist nok imgCommand.piture = imgList1.picture(2) eller noget i den stil..
imgCommand er knappen, og imgList1 er ImageList komponenten.
Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 20:39 #29
okay...det lyder teknisk for mig, men jeg vil prøve det...  ;-)