Avatar billede syntax_hh Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Max 10 pr side

Jeg har lavet en tagwall, og vil gerne have en asp kode til at der maximum er 10 posts pr side, og nederst skal der stå:"Næste side >> 1, 2, 3, 4 <<Forrige side"

Tjaeh ;)
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2003 - 15:26 #1
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:44 #2
Jeg har prøvet og lege lidt med det, og hvordan ****** skal jeg sætte det ind?!? Jeg har jo allerede en connection i forvejen!
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2003 - 15:51 #3
ja, men så bruger du da bare den i stedet?
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:52 #4
Ok
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:57 #5
Som om det skulle virke?

Her er min fil, kan du ikke sætte det ind, så det skulle passe? Du skal nok få dine pts...

<html>

<head>
<title>Tagwall</title>
<style>
<!--
a{text-decoration:none}
//-->
</style>
</head>

<body link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000">
<center><font size="2" face="Tahoma"><a href="vis_tag.asp">Vis indlæg</a> - <a href="indsaet_tag.asp">Tilføj indlæg</a><hr></center>
<%
DBPATH="DBQ=" & server.mappath("db/guest.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open DBPATH

sql="select * from messages order by id DESC"
set rs=conn.execute(sql)
do while rs.eof=false

%>

<table cellspacing=0 cellpadding=0 border=0 bgcolor="000000" width="300">
    <tr>
        <td>
            <table bgcolor="ffffff" width="100%">
                <tr>
                    <td><font face="Tahoma" size="2">Den <%=server.htmlEncode(rs("msg"))%> tilføjede <a href="mailto:<%=server.htmlEncode(rs("from_mail"))%>"><%=server.htmlEncode(rs("from_name"))%></a>
                </tr>
                <tr>
                    <td colspan=2><font face="Tahoma" size="2"><%=server.htmlEncode(rs("dato"))%></font></td>
                </tr>
            </table>
        </td>
    </tr>
</table>
    <font face="Tahoma" size="2">
<br><br>
    </font>

</body

</html>
<%
rs.movenext
loop
set conn=nothing
%>
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2003 - 16:01 #6
jeg er her ikke for at få point og heller ikke få at lave løsninger for folk - kun for at hjælpe...

kig på paging-scriptet og tag én lille del af gangen og får det til at virker - eller måske endnu lettere, tag hele paging scriptet og byg langsom dit script ind i... støder du ind i problemer vil jeg så gerne hjælpe hvis du poster koden + fejlmeddelelsen
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:06 #7
Har jo sagt at jeg fatter nada af det script
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2003 - 16:10 #8
næh - det skrev du nu ikke...

anyway - det er ikke et diskussionforum og du vil ikke få noget ud af at diskutere med mig. Forsøg selv eller vent på en anden der evt vil lave det for dig...
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2003 - 16:12 #9
desuden - du har brug maks 15 minutter på det... man bliver altså ikke asp-haj på 15 mins
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. oktober 2003 - 17:43 #10
Prøv som keysersoze at copy/paste scriptet ind i en ny fil og sæt din egen kode ind lidt efter lidt.

En ting som er vigtig, er man _IKKE_ bruger denne metode til at åbne recordsetet så vil paging nemlig ikke virke:
set rs=conn.execute(sql)

Det skal være den med rs.Open som vist i det eks:

rs.Open sql, Conn, 1
Avatar billede doeboy Nybegynder
30. oktober 2003 - 23:29 #11
<%
intPage = Request("page")
If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
    intPage = 1
End If

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "select * from messages order by id DESC"

'databasen åbnes  sammen med paging script
rs.Open strSQL, forbindelse, 1
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    rs.PageSize = 1
    rs.AbsolutePage = intPage
    intRecCount = rs.PageSize
    intPageCount = rs.PageCount
'paging  slut
%>

<%    Do While Not rs.EOF And intRecCount > 0
'while recordset not empty do the following

%>
---------------------->>>indsæt html code<<<<-----------------

<%
' next record from database and close connection

intRecCount = intRecCount - 1
rs.MoveNext
Loop
End If
rs.Close
Set rs = Nothing

'paging script next page numbers

Response.Write "Pages "
For intNum = 1 To intPageCount

Response.Write "<a href='dinsidemedpaging.asp?fid=" & request.querystring("fid") & "&page=" & intNum &  "'>" & intNum & "</a> "

next

%>
Avatar billede doeboy Nybegynder
30. oktober 2003 - 23:33 #12
Response.Write "<a href='dinsidemedpaging.asp?fid=" & request.querystring("fid") & "&page=" & intNum &  "'>" & intNum & "</a> "

skal lige rettes  til

Response.Write "<a href='dinsidemedpaging.asp?fid=" &  "&page=" & intNum &  "'>" & intNum & "</a> "

så skulle den vidst være der så bard åben dit recordset  rs("from_name")  osv...
Avatar billede doeboy Nybegynder
30. oktober 2003 - 23:38 #13
'databasen åbnes  sammen med paging script
rs.Open strSQL, forbindelse, 1
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then

skal vidst også lige rettes  til

'databasen åbnes  sammen med paging script
rs.Open strSQL, DBPATH, 1
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then

altså din stil til access databasen