Avatar billede bkhansen Novice
28. oktober 2003 - 21:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Enkel opg.: Lav "bil.jpg" om til "bil"

Hejsa.
Tjek først denne side ud: http://www.bkhansen.dk/bil

Når man vælger fx. ford fiesta - så får man en masse oplysninger om bilen som man kan redigere...
Nederst står der:

billede 1: ford.jpg
billede 2: ford-1.jpg

Men jeg vil gerne have at der KUN udskrives: bilnavnet, altså IKKE .jpg - MEN den skal selvfølgelig gemme .jpg. Det gør den også nu :-) Også hvis jeg sletter jpg fra ford - så gemmer den det auto i databasen.

Men kan i lave det så den KUN viser bilnavnet og IKKE filnavnet?
Brian Hansen
Avatar billede bkhansen Novice
28. oktober 2003 - 21:55 #1
Linket er forkert :-/
Dette er det rigtige:
http://www.bkhansen.dk/bil/redi-personbiler-form.asp
Avatar billede janemil Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:56 #2
Du kar ikke givet os rettigheder til at se siden.
Avatar billede henrikgn Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:58 #3
Hvor henter du informationerne fra? En smule kode til siden ville være behjælpeligt :)
Avatar billede bkhansen Novice
28. oktober 2003 - 22:02 #4
Her er kode for startsiden:
<%strBillede1 = replace(PersonbilRS("billede1"), "images/bil-billeder/" , "")%>
      <td class="tekst">Billede 1 </td>
      <td><input name="billede1" type="text" id="billede1" value="<%=strBillede1%>" size="35"></td>
    </tr>
    <tr class="tekst">
        <td colspan="2" class="tekst"><%'=PersonbilRS("billede1")%></td>
    </tr>
    <tr class="tekst">
      <%strBillede2 = replace(PersonbilRS("billede2"), "images/bil-billeder/" , "")%>
      <td class="tekst">Billede 2</td>
      <td><input name="billede2" type="text" id="billede2" value="<%=strBillede2%>" size="35"></td>

Her er kode fra filen hvor den gemmer det hele:
      & ", billede1 = 'images/bil-billeder/" & replace(request.form("billede1"), ".jpg", "") & ".jpg' " _
      & ", billede2 = 'images/bil-billeder/" & replace(request.form("billede2"), ".jpg", "")  & ".jpg' WHERE ID=" & lngRecordNo

Filerne kan også sendes på mail hvis det ønskes.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
28. oktober 2003 - 22:42 #5
kan du ikke sende filerne til jens@mail.zix.dk så kan jeg kigge på det...!
Avatar billede bkhansen Novice
29. oktober 2003 - 22:11 #6
Er der nogle der har nogle bud til hvordan det kan laves?

På forhånd tak.
Avatar billede twilight Nybegynder
29. oktober 2003 - 22:32 #7
Tror dette ville virke:

value="<%=strBillede1%>" -> value="<%=Replace(strBillede1, ".jpg", "")%>"
value="<%=strBillede2%>" -> value="<%=Replace(strBillede2, ".jpg", "")%>"

Gemmedelen ser allerede ud til at virke som den skal. Den sikrer nemlig allerede, at selv hvis folk skriver ".jpg" på, så kommer det ikke to gange.

En lille sidebemærkning, jeg forstår ikke lige hvad du bruger flg kode til. Den ser ud som om, det er en slags overskrift til billedet som skal komme oven over teksten "Billede 2" og inputboksen, men på siden med dit link udskriver den ingen overskrift.

    <tr class="tekst">
        <td colspan="2" class="tekst"><%'=PersonbilRS("billede1")%></td>
    </tr>

Selve koden du giver indeholder sådan set løsningen, altså funktionen replace, så hvis jeg har misforstået opgaven, så sig endelig til :)
Avatar billede bkhansen Novice
29. oktober 2003 - 23:05 #8
Mange tak :-)
Det virker KANON :-)