Avatar billede dezito Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:34 Der er 5 kommentarer

forskellige funktioner i form

Når man vælger <input name='upload_status' type='checkbox' value='1'> skal den uploade en fil til server, og når den ikke er checked skal den ikke uploade filen (fil felt, <input name='fil' type='file' size='50'>).
Og når jeg vælger <option value='$gruppe[gruppe]'>$gruppe[gruppe]</option> skal den vise en form, og skjule den når jeg vælger en anden (form skjul/vis <input name='nygruppe' type='text' id='nygruppe' size='30' maxlength='50'>). Håber det er til at for stå, det er lidt svært at forklare.
Avatar billede roenving Novice
28. oktober 2003 - 21:46 #1
<input name='upload_status' type='checkbox' value='1' onclick="if(this.checked)this.form.submit();">

<select onchange=\"if(this.value=='$gruppe[gruppe]')document.getElementById('andenForm').style.display='block';\">
<option value='$gruppe[gruppe]'>$gruppe[gruppe]</option>
</select>

form skjul/vis <input name='nygruppe' type='text' id='nygruppe' size='30' maxlength='50' onkeyup=\"if(this.value!='')document.getElementById('andenForm').style.display='none';\">

<form ... id=\"andenform\">
Avatar billede dezito Nybegynder
30. oktober 2003 - 17:38 #2
jeg har den kun i en form
Avatar billede dezito Nybegynder
30. oktober 2003 - 17:45 #3
nå fuck det her kommer formen som den er stillet op

    <form enctype='multipart/form-data' name='download' method='post' action='admin_download_add.php' OnSubmit='return tjek();'>
    <table width='100%'  border='0' cellspacing='0' cellpadding='0'>
      <tr>
        <td width='120'><font size='2' face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif'><strong>Fil:</strong></font></td>
        <td width='737'><input name='fil' type='file' size='50'></td> //Jeg ville gerne hvis den her kunne skrifte til type=text når man fjerner markeringen ved upload_status
      </tr>
      <tr>
        <td width='120'><font size='2' face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif'><strong>Program navn:</strong></font></td>
        <td><input name='navn' type='text' size='50' maxlength='50' id='navn'></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><strong><font size='2' face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif'>Gruppe:</font></strong></td>
        <td><select name='gruppe' id='gruppe'>
          <option value='nygruppe' selected>Ny gruppe</option> //Når denne vælges skal "name=nygruppe type=text" blive synlig ellers skjult
    ";
    $q = mysql_query("select gruppe from download_liste order by gruppe asc");
    $last_gruppe = "";
    while ($gruppe = mysql_fetch_array($q)) {
        $this_gruppe = $gruppe[gruppe];
        if ($last_gruppe != $this_gruppe) {
            print "<option value='$gruppe[gruppe]'>$gruppe[gruppe]</option>";
            $last_gruppe = $this_gruppe;
        }
    print "
        </select> <input name='nygruppe' type='text' id='nygruppe' size='30' maxlength='50'></td> //Den der kun vises nå nygruppe er valgt i option menuen
      </tr>
      <tr>
        <td width='120'><font size='2' face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif'><strong>Beskrivelse:</strong></font></td>
        <td><textarea name='beskrivelse' cols='46' rows='4' id='beskrivelse'></textarea></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width='120'><div align='right'><input name='upload_status' type='checkbox' value='1' checked></div></td>
        <td><font size='2' face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif'><strong>Skal upload filen til serveren</strong></font></td> //Den der laver boxen med fil om til en text box
      </tr>
    </table>
    <p>
      <input name='submit' type='submit' value='Submit' id='submit'>
      <input type='reset' name='Reset' value='Reset'>
    </p>
    </form>

Håber at det gør det lidt nemmere
Avatar billede roenving Novice
30. oktober 2003 - 17:45 #4
?-)
Avatar billede roenving Novice
30. oktober 2003 - 18:07 #5
Jeg har gjort det sådan at filboxen har et 'forkert' navn, når den ikke er en file-input, så kan du teste der, om værdien findes !-)

<html>
<head>
<title>Fil-upload</title>
<script type="text/javascript">
function skiftFilbox(c){
    if(c){
        document.getElementById('fil').innerHTML="<input name='fil' type='file' size='50'>";
    }else{
        document.getElementById('fil').innerHTML="<input name='filNej' type='text' size='50'>";
    }
</script>
</head>
<body>

    <form enctype='multipart/form-data' name='download' method='post' action='admin_download_add.php' OnSubmit='return tjek();'>
    <table width='100%'  border='0' cellspacing='0' cellpadding='0'>
      <tr>
        <td width='120'><font size='2' face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif'><strong>Fil:</strong></font></td>
        <td width='737' id="fil"><input name='fil' type='file' size='50'></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width='120'><font size='2' face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif'><strong>Program navn:</strong></font></td>
        <td><input name='navn' type='text' size='50' maxlength='50' id='navn'></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><strong><font size='2' face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif'>Gruppe:</font></strong></td>
        <td><select name='gruppe' id='gruppe' onchange="if(this.value=='nygruppe'){this.form.nygruppe.style.visibility='visible'}else{this.form.nygruppe.style.visibility='hidden'}">
          <option value='nygruppe' selected>Ny gruppe</option> //Når denne vælges skal "name=nygruppe type=text" blive synlig ellers skjult
          <option value='nogetandetnygruppe'>gruppe1</option>

        </select>
        <input name='nygruppe' type='text' id='nygruppe' size='30' maxlength='50' style="visibility:visible;"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width='120'><font size='2' face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif'><strong>Beskrivelse:</strong></font></td>
        <td><textarea name='beskrivelse' cols='46' rows='4' id='beskrivelse'></textarea></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width='120'><div align='right'><input name='upload_status' type='checkbox' value='1' checked onclick="skiftFilbox(this.checked)"></div></td>
        <td><font size='2' face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif'><strong>Skal filen uploades til serveren</strong></font></td>
      </tr>
    </table>
    <p>
      <input name='submit' type='submit' value='Submit' id='submit'>
      <input type='reset' name='Reset' value='Reset'>
    </p>
    </form>
</body>
</html>