Avatar billede aslan Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke oprette stored procedure?

Jeg forsøger at oprette denne stored procedure, men af en eller anden grund nægter den, selvom den ikke melder syntaks fejl:

CREATE FUNCTION checkAdmin
(
    @bruger varchar(30),
    @kode varchar(30)
)
RETURNS int

AS

BEGIN

DECLARE @resultat int;

IF 0 =
(
SELECT count(*) FROM admin

WHERE

    bruger=@bruger AND kode=@kode
)

SET @resultat = 0

ELSE

SET @resultat =1

RETURN @resultat

END

Kan nogen se hva jeg gør galt?
Avatar billede lassevj Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:44 #1
Hey du

Er du sikker på den ikke opretter en funktion der hedder checkAdmin ;o)
Prøv med CREATE  PROCEDURE

Lasse
Avatar billede aslan Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:48 #2
Nej den er god nok, en procedure returnere ikke noget, mens en function gør.
Avatar billede lassevj Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:53 #3
Hey igen

Jeg er ret sikker på at din kode opretter en function og ikke en procedure, men det er måske også meningen ?
Avatar billede aslan Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:05 #4
Ja det er præcist det jeg forsøgte at for klare før. Jeg kan sagtens oprette procedures, men af en eller anden grund nægter den at oprette en function. Jeg ved ikke om du er klar over det, men function er altså også en stored procedure den SKAL bare returnere en værdi, mens men selv kan styre det med en procedure....
Avatar billede helmet Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:16 #5
Jeg har lige prøvet at oprettet en tabel admin med bruger og kode, jeg kan fint oprettet din function uden nogen ændring, hvilken bruger har du logget ind med??
Avatar billede aslan Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:27 #6
Det var dog mærkeligt.... jeg logger ind på min lokale server med default bruger. Den giver fejl "error 21001"
Avatar billede aslan Nybegynder
11. december 2003 - 11:58 #7
.