Avatar billede chuckie Nybegynder
06. januar 2001 - 18:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

RA/netværk - fryser

Hej! Har et problem med Red Alert (1\'eren) over lokalt netværk.

Spillet kører fint i single player, men fryser så snart Network i
Multiplayer åbnes. Det sker på begge pc\'er i netværket. Har prøvet både med
version 1.04 og 10.8

Har før haft RA installeret på præcis de samme to maskiner og spillet
multiplayer uden problemer!!
Eneste forskel er: 1) før kørte vi win98, nu kører vi win98 SE og har deling
af Internet. 2) Den ene pc er tilsluttet Nettet via en ADSL-forbindelse fra
Teledk. Der er installeret firewall (Zonealarm) og antivirusprogram (Norton)
på den pc, der er koblet på Nettet.

Nogen forslag???

På forhånd mange tak for hjælpen :-)

Avatar billede teknik Juniormester
07. januar 2001 - 13:56 #1
...Den nye internetopkobling burde ikke påvirke Lokalnette.
..Norton Antivirus kan godt være en irriterrende f*cker ind i mellem...prøv forsøgsvis, at lukke den mens i spiller.

På Lokalnetværk har det ofte en \"stabiliserende\" virkning at låse Netværkskortene på samme \"rammetype\".

Gøres i netværk
-IPX/SPX til netværkskortet, -egenskaber, -fanen avanceret - rammetype.

Jeg plejer at sætte den til 802.3

Skal sættes op på begge maskiner.

mvh :-)
Teknik

Avatar billede teknik Juniormester
07. januar 2001 - 13:58 #2
...øøøh går ud fra at i har Installeret IPX/SPX protokollen, som Red Alert bruger...
Ofte lægges kun TCP/IP protokollen ind automatisk..
Avatar billede chuckie Nybegynder
07. januar 2001 - 15:09 #3
Hmm, har prøvet dine forslag.. Nu er det kun den ene pc, der fryser. (Netværket fungerer i øvrigt dagligt uden problemer)...

Den pc, der fryser i RA-netværksdel, har et lidt ustabilt cd-rom-drev.. Kan det være årsagen?

På den anden side har den anden pc, der også frøs før, et ok cd-rom-drev...

Nå, men tak for de udmærkede forslag... :)
Avatar billede teknik Juniormester
07. januar 2001 - 15:27 #4
..CD burde ingen indflydelse have når den dur i Single player
Avatar billede teknik Juniormester
07. januar 2001 - 15:29 #5
Windows og mange nye spil bruger \"TCP/IP protokollen\", Sikkert derfor at nettet kører ok,
-men Red Alert kræver SVJH IPX/SPX protokollen
Avatar billede chuckie Nybegynder
07. januar 2001 - 16:16 #6
Øh jo, men som sagt har RA kørt fint over vores netværk, før vi installerede Win98 SE og lavede deling af Internet.

(Vi har installeret IPX/SPX til netkort samt til deling af Internet....)

Tak for insatsen.. :)