Avatar billede crapmaster Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:03 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Dvdfilmliste med Opret en ny dvdfilm

Hej igen
Jeg sider og er ved at vil lave en lille liste over alle mine dvd film, men jeg skal bruge lidt hjælp til det.

Jeg skal bruge en liste over alle mine film,
Link>> http://crapmaster.dns2go.com/dvdliste.php

Det jeg skal bruge er et link på dvdlisten.php til oplysinger over hver dvd film ,

Der skal oxo være en fil der kan oprette en ny dvdfilm i db,

Så vis jeg trykker på ( Den lille havfrue ) kommer alle oplysingerne om filmen frem, håber i forstå mig....!

>>>>Min Tabel<<<<

CREATE TABLE dvdfilm (
  Id int(4) unsigned zerofill NOT NULL auto_increment,
  nr varchar(20) NOT NULL UNIQUE default '',
  titel varchar(20) NOT NULL UNIQUE default '',
  gener varchar(15) NOT NULL UNIQUE default '',
  aar varchar(5) NOT NULL UNIQUE default '',
  lyd varchar(50) NOT NULL UNIQUE default '',
  sprog varchar(50) NOT NULL UNIQUE default '',
  undertekster varchar(10) NOT NULL UNIQUE default '',
  udlaandt varchar(10) NOT NULL UNIQUE default '',
  omtale varchar(50) NOT NULL UNIQUE default '',
  skuespiller_1 varchar(50) NOT NULL UNIQUE default '',
  skuespiller_2 varchar(50) NOT NULL UNIQUE default '',
  skuespiller_3 varchar(50) NOT NULL UNIQUE default '',
  skuespiller_4 varchar(50) NOT NULL UNIQUE default '',
  skuespiller_5 varchar(50) NOT NULL UNIQUE default '',
  PRIMARY KEY  (id)
)

>>>>>Dvdlist.php<<<<<

<?php
include("include/kontakt_Db.php");
?>
<Center>
<table width="400" height="5%" valign="top" cellpadding="2" cellspacing="0" border="0"><tr>
<td bgcolor="#E7E3DB" valign="top"><b>Titel</b></td>
<td bgcolor="#E7E3DB" valign="top"><Center><b>Udlånt</b></Center></td>

<?php
$query = mysql_query("select * FROM dvdfilm order by udlaandt desc")or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
echo "<tr>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">$row[titel]</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\"><Center>$row[udlaandt]</Center></td>";
    echo "</tr>";
    }
?>
</table></Center>
<?php
mysql_close($conn);
?>

Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede qcaze Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:40 #1
"Det jeg skal bruge er et link på dvdlisten.php til oplysinger over hver dvd film!"
Ok så..
Det kan man gøre sådan:
<?php
include("include/kontakt_Db.php");

if($_REQUEST['film_id']){
?>
<Center>
<table width="400" height="5%" valign="top" cellpadding="2" cellspacing="0" border="0"><tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Nr</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Titel</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Genre</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">&aring;r</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Lyd</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Sprog</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Undertekster</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Udl&aring;nt</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Omtale</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Skuespillere</td>
<?php
    $query = mysql_query("SELECT * FROM dvdfilm WHERE Id='{$_REQUEST['film_id']}'") or die(mysql_error());
    $row = mysql_fetch_array($query);

    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['nr']}</td>"
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['titel']}</td>"
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['gener']}</td>"
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['aar']}</td>"
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['lyd']}</td>"
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['sprog']}</td>"
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['undertekster']}</td>"
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['udlaandt']}</td>"
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['omtale']}</td>"
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['skuespiller_1']},{$row['skuespiller_2']},{$row['skuespiller_3']},{$row['skuespiller_4']},{$row['skuespiller_5']}</td>"
    echp "</tr><tr height=\"50\"><td colspan=\"10\" align=\"right\" valign=\"bottom\"><a href=\"dvdlisten.php\">Tilbage til listen</a></td>"
}
else{
?>
<Center>
<table width="400" height="5%" valign="top" cellpadding="2" cellspacing="0" border="0"><tr>
<td bgcolor="#E7E3DB" valign="top"><b>Titel</b></td>
<td bgcolor="#E7E3DB" valign="top"><Center><b>Udlånt</b></Center></td>

<?php
    $query = mysql_query("select * FROM dvdfilm order by udlaandt desc")or die(mysql_error());
    while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
        echo "<tr>";
        echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\"><a href=\"dvdlisten.php?film_id={$row['Id']}\">{$row['titel']}</a></td>";
        echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\"><Center>$row[udlaandt]</Center></td>";
    }
?>
</tr></table></Center>
<?php
mysql_close($conn);
?>

Håber det virker ;)
Avatar billede crapmaster Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:46 #2
Jeg får denne fejl:

Parse error: parse error, unexpected T_ECHO, expecting ',' or ';' in c:\apache\htdocs\dvdliste.php on line 23

Jeg har taget hele din kode og lagt over i dvdliste.php
Avatar billede crapmaster Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:47 #3
UPS
dvdlisten.php
Avatar billede crapmaster Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:47 #4
Avatar billede qcaze Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:50 #5
Ok, min fejl - det gik lidt stærkt :)

Vi prøver igen, redigeret:
<?php
include("include/kontakt_Db.php");

if($_REQUEST['film_id']){
?>
<Center>
<table width="400" height="5%" valign="top" cellpadding="2" cellspacing="0" border="0"><tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Nr</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Titel</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Genre</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">&aring;r</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Lyd</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Sprog</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Undertekster</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Udl&aring;nt</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Omtale</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Skuespillere</td>
<?php
    $query = mysql_query("SELECT * FROM dvdfilm WHERE Id='{$_REQUEST['film_id']}'") or die(mysql_error());
    $row = mysql_fetch_array($query);

    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['nr']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['titel']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['gener']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['aar']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['lyd']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['sprog']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['undertekster']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['udlaandt']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['omtale']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['skuespiller_1']},{$row['skuespiller_2']},{$row['skuespiller_3']},{$row['skuespiller_4']},{$row['skuespiller_5']}</td>";
    echo "</tr><tr height=\"50\"><td colspan=\"10\" align=\"right\" valign=\"bottom\"><a href=\"dvdlisten.php\">Tilbage til listen</a></td>";
}
else{
?>
<Center>
<table width="400" height="5%" valign="top" cellpadding="2" cellspacing="0" border="0"><tr>
<td bgcolor="#E7E3DB" valign="top"><b>Titel</b></td>
<td bgcolor="#E7E3DB" valign="top"><Center><b>Udlånt</b></Center></td>

<?php
    $query = mysql_query("select * FROM dvdfilm order by udlaandt desc")or die(mysql_error());
    while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
        echo "<tr>";
        echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\"><a href=\"dvdlisten.php?film_id={$row['Id']}\">{$row['titel']}</a></td>";
        echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\"><Center>$row[udlaandt]</Center></td>";
    }
?>
</tr></table></Center>
<?php
mysql_close($conn);
?>
Avatar billede crapmaster Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:05 #6
ja det var meget beder, men se den lige, det ser ud af h til, og hvordan opretter jeg en ny film i den
Avatar billede qcaze Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:07 #7
Og igen:
<?php
include("include/kontakt_Db.php");

if($_REQUEST['film_id']){
?>
<Center>
<table width="400" height="5%" valign="top" cellpadding="2" cellspacing="0" border="0"><tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Nr</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Titel</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Genre</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">&Aring;r</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Lyd</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Sprog</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Undertekster</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Udl&aring;nt</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Omtale</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Skuespillere</td>
</tr>
<tr>
<?php
    $query = mysql_query("SELECT * FROM dvdfilm WHERE Id='{$_REQUEST['film_id']}'") or die(mysql_error());
    $row = mysql_fetch_array($query);

    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['nr']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['titel']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['gener']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['aar']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['lyd']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['sprog']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['undertekster']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['udlaandt']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['omtale']}</td>";
    echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\">{$row['skuespiller_1']},{$row['skuespiller_2']},{$row['skuespiller_3']},{$row['skuespiller_4']},{$row['skuespiller_5']}</td>";
    echo "</tr><tr height=\"50\"><td colspan=\"10\" align=\"right\" valign=\"bottom\"><a href=\"dvdlisten.php\">Tilbage til listen</a></td>";
}
else{
?>
<Center>
<table width="400" height="5%" valign="top" cellpadding="2" cellspacing="0" border="0"><tr>
<td bgcolor="#E7E3DB" valign="top"><b>Titel</b></td>
<td bgcolor="#E7E3DB" valign="top"><Center><b>Udlånt</b></Center></td>

<?php
    $query = mysql_query("select * FROM dvdfilm order by udlaandt desc")or die(mysql_error());
    while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
        echo "<tr>";
        echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\"><a href=\"dvdlisten.php?film_id={$row['Id']}\">{$row['titel']}</a></td>";
        echo "<td bgcolor=\"#E7E3DB\"><Center>$row[udlaandt]</Center></td>";
    }
?>
</tr></table></Center>
<?php
mysql_close($conn);
?>

Nu skulle den se lidt bedre ud.. - og du kan ikke oprette nye i den..
Avatar billede crapmaster Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:16 #8
Kan du få den til at se sådan ud som denne...

http://crapmaster.dns2go.com/dvdfilm.php
Avatar billede qcaze Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:47 #9
Det er sgu ik så svært at få det til at se sådan ud, og jeg synes nu at jeg har svaret på det du spurgte om..
Mht oprettelse af nye titler, kan formen se sådan ud:

<?php
include("include/kontakt_Db.php");
if($_POST['titel']){
    $sql = "INSERT INTO dvdfilm(nr,titel,gener,aar,lyd,sprog,undertekster,udlaandt,omtale,skuespiller_1,skuespiller_2,skuespiller_3,skuespiller_4,skuespiller_5)";
    $sql .= "VALUES($_POST['nr'],$_POST['titel'],$_POST['gener'],$_POST['aar'],$_POST['lyd'],$_POST['sprog'],$_POST['undertekster'],$_POST['udlaandt'],$_POST['omtale'],$_POST['skuespiller_1'],$_POST['skuespiller_2'],$_POST['skuespiller_3'],$_POST['skuespiller_4'],$_POST['skuespiller_5'])";
    mysql_query($sql) or die(mysql_error());
    $det_nye_id = mysql_insert_id($conn);
    if($det_nye_id)
        $ud = "Der er nu oprettet en ny titel {$_POST['titel']}, med id: {$det_nye_id}.";
    mysql_close($conn);
}
?>
<html>
<head>
    <title>Opret DVD titel</title>
</head>
<body bgcolor="#ffffff" text="#000000" link="#ff0000" vlink="#800000" alink="#ff00ff" background="?">
<Center>
<form action="opretdvd.php" method="post">
<table width="400" height="5%" valign="top" cellpadding="2" cellspacing="0" border="0">
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Nr</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="nr"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Titel</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="titel"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Genre</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="gener"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">&Aring;r</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="aar"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Lyd</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="lyd"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Sprog</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="sprog"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Undertekster</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="undertekster"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Udl&aring;nt</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="udlaandt"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Omtale</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><textarea name="omtale" rows="6" cols="15"></textarea></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Skuespiller 1</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="skuespiller_1"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Skuespiller 2</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="skuespiller_2"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Skuespiller 3</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="skuespiller_3"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Skuespiller 4</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="skuespiller_4"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Skuespiller 15</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="skuespiller_5"></td>
</tr>
<tr height="30">
    <td bgcolor="#E7E3DB">&nbsp;</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB" align="right"><input type="submit" value="Opret"></td>
</td>
</tr>
</table>
</form>
<?=$ud?>
</body>
</html>
Avatar billede qcaze Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:51 #10
Den er vidst ikke så glad for lange linier..
Bare php-delen igen:

<?php
include("include/kontakt_Db.php");
if($_POST['titel']){
    $sql = "INSERT INTO dvdfilm(nr,titel,gener,aar,";
    $sql .= "lyd,sprog,undertekster,udlaandt,omtale,";
    $sql .= "skuespiller_1,skuespiller_2,skuespiller_3,skuespiller_4,skuespiller_5)";
    $sql .= "VALUES($_POST['nr'],$_POST['titel'],$_POST['gener'],";
    $sql .= "$_POST['aar'],$_POST['lyd'],$_POST['sprog'],";
    $sql .= "$_POST['undertekster'],$_POST['udlaandt'],";
    $sql .= "$_POST['omtale'],$_POST['skuespiller_1'],$_POST['skuespiller_2'],";
    $sql .= "$_POST['skuespiller_3'],$_POST['skuespiller_4'],$_POST['skuespiller_5'])";
    mysql_query($sql) or die(mysql_error());
    $det_nye_id = mysql_insert_id($conn);
    if($det_nye_id)
        $ud = "Der er nu oprettet en ny titel {$_POST['titel']}, med id: {$det_nye_id}.";
    mysql_close($conn);
}
?>
Avatar billede crapmaster Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:54 #11
Jeg får denne fejl

Parse error: parse error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in c:\apache\htdocs\opret.php on line 7

Opret.php

<?php
include("include/kontakt_Db.php");
if($_POST['titel']){
    $sql = "INSERT INTO dvdfilm(nr,titel,gener,aar,";
    $sql .= "lyd,sprog,undertekster,udlaandt,omtale,";
    $sql .= "skuespiller_1,skuespiller_2,skuespiller_3,skuespiller_4,skuespiller_5)";
    $sql .= "VALUES($_POST['nr'],$_POST['titel'],$_POST['gener'],";
    $sql .= "$_POST['aar'],$_POST['lyd'],$_POST['sprog'],";
    $sql .= "$_POST['undertekster'],$_POST['udlaandt'],";
    $sql .= "$_POST['omtale'],$_POST['skuespiller_1'],$_POST['skuespiller_2'],";
    $sql .= "$_POST['skuespiller_3'],$_POST['skuespiller_4'],$_POST['skuespiller_5'])";
    mysql_query($sql) or die(mysql_error());
    $det_nye_id = mysql_insert_id($conn);
    if($det_nye_id)
        $ud = "Der er nu oprettet en ny titel {$_POST['titel']}, med id: {$det_nye_id}.";
    mysql_close($conn);
}
?>
<html>
<head>
    <title>Opret DVD titel</title>
</head>
<body bgcolor="#ffffff" text="#000000" link="#ff0000" vlink="#800000" alink="#ff00ff" background="?">
<Center>
<form action="opretdvd.php" method="post">
<table width="400" height="5%" valign="top" cellpadding="2" cellspacing="0" border="0">
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Nr</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="nr"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Titel</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="titel"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Genre</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="gener"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">&Aring;r</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="aar"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Lyd</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="lyd"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Sprog</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="sprog"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Undertekster</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="undertekster"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Udl&aring;nt</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="udlaandt"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Omtale</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><textarea name="omtale" rows="6" cols="15"></textarea></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Skuespiller 1</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="skuespiller_1"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Skuespiller 2</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="skuespiller_2"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Skuespiller 3</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="skuespiller_3"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Skuespiller 4</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="skuespiller_4"></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor="#E7E3DB">Skuespiller 15</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB"><input type="text" name="skuespiller_5"></td>
</tr>
<tr height="30">
    <td bgcolor="#E7E3DB">&nbsp;</td>
    <td bgcolor="#E7E3DB" align="right"><input type="submit" value="Opret"></td>
</td>
</tr>
</table>
</form>
<?=$ud?>
</body>
</html>
Avatar billede qcaze Nybegynder
28. oktober 2003 - 18:01 #12
Prøv dette:
<?php
include("include/kontakt_Db.php");
if($_POST['titel']){
    $sql = "INSERT INTO dvdfilm(nr,titel,gener,aar,";
    $sql .= "lyd,sprog,undertekster,udlaandt,omtale,";
    $sql .= "skuespiller_1,skuespiller_2,skuespiller_3,skuespiller_4,skuespiller_5)";
    $sql .= "VALUES({$_POST['nr']},{$_POST['titel']},{$_POST['gener']},";
    $sql .= "{$_POST['aar']},{$_POST['lyd']},{$_POST['sprog']},";
    $sql .= "{$_POST['undertekster']},{$_POST['udlaandt']},";
    $sql .= "{$_POST['omtale']},{$_POST['skuespiller_1']},{$_POST['skuespiller_2']},";
    $sql .= "{$_POST['skuespiller_3']},{$_POST['skuespiller_4']},{$_POST['skuespiller_5'])";
    mysql_query($sql) or die(mysql_error());
    $det_nye_id = mysql_insert_id($conn);
    if($det_nye_id)
        $ud = "Der er nu oprettet en ny titel {$_POST['titel']}, med id: {$det_nye_id}.";
    mysql_close($conn);
}
?>
Avatar billede qcaze Nybegynder
28. oktober 2003 - 18:02 #13
- og husk lige at ændre
<form action="opretdvd.php" method="post">
til
<form action="opret.php" method="post">
Avatar billede crapmaster Nybegynder
28. oktober 2003 - 18:06 #14
Jeg har bare lavet navnet om til ( opretdvd.php )

jeg får denne fejl nu

Parse error: parse error, unexpected ')', expecting '}' in c:\apache\htdocs\opretdvd.php on line 11
Avatar billede crapmaster Nybegynder
28. oktober 2003 - 18:07 #15
Avatar billede qcaze Nybegynder
28. oktober 2003 - 18:08 #16
<?php
include("include/kontakt_Db.php");
if($_POST['titel']){
    $sql = "INSERT INTO dvdfilm(nr,titel,gener,aar,";
    $sql .= "lyd,sprog,undertekster,udlaandt,omtale,";
    $sql .= "skuespiller_1,skuespiller_2,skuespiller_3,skuespiller_4,skuespiller_5)";
    $sql .= "VALUES({$_POST['nr']},{$_POST['titel']},{$_POST['gener']},";
    $sql .= "{$_POST['aar']},{$_POST['lyd']},{$_POST['sprog']},";
    $sql .= "{$_POST['undertekster']},{$_POST['udlaandt']},";
    $sql .= "{$_POST['omtale']},{$_POST['skuespiller_1']},{$_POST['skuespiller_2']},";
    $sql .= "{$_POST['skuespiller_3']},{$_POST['skuespiller_4']},{$_POST['skuespiller_5']})";
    mysql_query($sql) or die(mysql_error());
    $det_nye_id = mysql_insert_id($conn);
    if($det_nye_id)
        $ud = "Der er nu oprettet en ny titel {$_POST['titel']}, med id: {$det_nye_id}.";
    mysql_close($conn);
}
?>
Avatar billede crapmaster Nybegynder
28. oktober 2003 - 18:15 #17
Ses godt ud...Tak for al din hjælp, Vis jeg smider et nyt spm, kan du så hjælpe mig med at stille den pænt op,
Avatar billede qcaze Nybegynder
28. oktober 2003 - 18:18 #18
Klart :)
Avatar billede crapmaster Nybegynder
28. oktober 2003 - 18:25 #19
takker
Avatar billede crapmaster Nybegynder
28. oktober 2003 - 18:39 #20
Jeg har lavet et nyt spm på http://www.eksperten.dk/spm/419991