Avatar billede TinaH Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Knapfarve ændres ved mouseover

Jeg har en knap der henter style fra et css. Har kaldt knapstylen for .top input{} og nu vil jeg gerne have knappen til at ændre farve når jeg kører musen hen over den. Hvad skal jeg skrive i mit css samt på min side?

Min kode for css:
.top input{
  background: #a1ccec;
  width: 104px;
  height: 36px;
  font-size: 18px;
}

Min kode for siden:
<div class="top">
<form action="vmenureservation.html" method="get">
<input type="submit" value="Reservation" onclick="parent.main.location.href='resdato.asp';">
</div>
Avatar billede roenving Novice
28. oktober 2003 - 15:57 #1
Ifølge w3c (som holder standarden for css) må browserne gerne understøtte :hover for alle elementer, men det gør de ikke, så du må:

<input type="submit" value="Reservation" onclick="parent.main.location.href='resdato.asp';" onmouseover="this.style.background=='#123'" onmouseout="this.style.background=='#a1ccec'">
Avatar billede TinaH Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:10 #2
Jeg kan ikke få koden til at virke
Avatar billede roenving Novice
28. oktober 2003 - 16:14 #3
Uff ...

der kom et = for meget med -- 2 gange !-)

<input type="submit" value="Reservation" onclick="parent.main.location.href='resdato.asp';" onmouseover="this.style.background='#123'" onmouseout="this.style.background='#a1ccec'">
Avatar billede TinaH Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:18 #4
Ok, det virkede :) Skriv lige et svar hvis du vil have point
Avatar billede roenving Novice
28. oktober 2003 - 16:19 #5
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
28. oktober 2003 - 16:24 #6
-- og tak for points ;~}