Avatar billede don_nigger Nybegynder
28. oktober 2003 - 14:40 Der er 4 kommentarer

Spm om min SPROC?

Hej med jer...

Jeg har her en SPROC som returnere datoer:

REATE PROCEDURE dbo.spGetDistinctHitDates

AS
SET NOCOUNT ON
SELECT DISTINCT CAST(CONVERT(NVARCHAR(10), DateAdded, 112) AS DATETIME) AS AddedDate
FROM tblLogTraffic
ORDER BY CAST(CONVERT(NVARCHAR(10), DateAdded, 112) AS DATETIME)
GO

Disse datoer, binder jeg til en dropdownliste.

Således:

.DataTextField = CDate("AddedDate").ToShortDateString

Jeg vil så efterfølgende konvertere de datoer jeg for retur, således at det kun er dd-mm-yyyy der bliver vist i listen og ikke dd-mm-yyyy tt-mm-ss.

Men jeg må ikke anvende .ToShortDateString metoden.

Får denne fejl!

Cast from string "AddedDate" to type 'Date' is not valid.

hvad skal jeg ændre i min kode???

Mvh

DN
Avatar billede helmet Nybegynder
28. oktober 2003 - 14:56 #1
Er det præcis sådan din kode ser ud?? For så er du ved og lave strengen "AddedDate" om til en dato og det kan den ikke, har du ikke hentet resultatet af din stored procedure ned i et recordset eller lignende??
Avatar billede don_nigger Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:18 #2
jeg har smidt det i et dataset...

koder i VB.NET
Avatar billede don_nigger Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:19 #3
hvordan konvertere jeg tiden?

Det må kunne lade sig gøre... :-)
Avatar billede masc Nybegynder
03. november 2003 - 16:06 #4
hvorfor ændrer du ikke bare din SQL så du konverterer dine dato inden du sider dem i din DDBox...???

Som det er nu bruger du både Convert og Cast ??? Kan vel bare nøjes med Convert.!