Avatar billede zakiller Nybegynder
28. oktober 2003 - 13:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

XML - nyhedsarkiv

Jeg vil prøve at lave et "nyhedsarkiv" vha. XML

Min xml ser således ud:

<news>
  <nyhed title="Nyhed nr. 1" date="23.08.2003" />Nyhed 1
  <nyhed title="Nyhed nr. 2" date="20.08.2003" />Nyhed 2
  <nyhed title="Nyhed nr. 3" date="15.08.2003" />Nyhed 3
</news>

Min fla:

http://www.zakir.dk/eksperten/xml/news.fla

Ved roolOver på nyhedsmenuen skal den lille "pil-animation" køre, og den skal forblive foran den nyhed man har trykket på.

Når siden hentes første gang skal den nyeste nyhed loades ind.
Avatar billede barklund Nybegynder
28. oktober 2003 - 13:20 #1
Din XML skal vist være:

<news>
  <nyhed title="Nyhed nr. 1" date="23.08.2003" />Nyhed 1</nyhed>
  <nyhed title="Nyhed nr. 2" date="20.08.2003" />Nyhed 2</nyhed>
  <nyhed title="Nyhed nr. 3" date="15.08.2003" />Nyhed 3</nyhed>
</news>

Men hvad er det derudover, at du skal have hjælp til?
Avatar billede zakiller Nybegynder
28. oktober 2003 - 13:31 #2
Hvis du har kigget på min fla kan du se at jeg har en "menu" med nyheder

Nyhed 1
Nyhed 2
Nyhed 3

Derudover har jeg selve "stagen" hvor nyhederne skal vises:

Nyhed 1
Nyheds content bla bla bla.......

Dvs. først skal jeg lave menuen, dernæst skal det være muligt at trykke på en af disse nyheder som så skal vises i "stagen"

- desuden skal den lille "pil-MC" afspilles når man køre musen henover en af menu-punkterne, og forblive foran den nyhed man har valgt ;)
Avatar billede zakiller Nybegynder
29. oktober 2003 - 13:59 #3
;)
Avatar billede zakiller Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:39 #4
Sagde jeg noget forkert ? ;))
Avatar billede barklund Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:49 #5
Næ, det er bare en større opgave, så det kræver at jeg eller andre lige har en halv times tid til over til at lave det. Hvis du selv starter med at lave noget, så er det meget nemmere at komme med ændringsforslag end at lave det fra bunden...
Avatar billede zakiller Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:40 #6
ok - det kan jeg godt forstå ;)
Avatar billede mcskelle Nybegynder
30. oktober 2003 - 16:24 #7
Well....din XML er ihvertfald fejlkonstrueret (ikke lovlig). Det samme gælder Barklunds forslag kan jeg se...
Her er et eksempel på en af mange mulige lovlige konstruktioner:

<news>
  <nyhed title="Nyhed nr. 1" date="23.08.2003">Nyhed 1</nyhed>
  <nyhed title="Nyhed nr. 2" date="20.08.2003">Nyhed 2</nyhed>
  <nyhed title="Nyhed nr. 3" date="15.08.2003">Nyhed 3</nyhed>
</news>

Det er en god ide at du tjekker din XML i en browser eller i en XMLvalidator før du prøver at arbejde med den i flash.
Avatar billede barklund Nybegynder
30. oktober 2003 - 16:39 #8
Hov ja :)
Avatar billede mcskelle Nybegynder
30. oktober 2003 - 16:44 #9
hehe...gotha;-)
Avatar billede barklund Nybegynder
07. november 2003 - 11:24 #10
Det kan ja altså ikke lige overskue... hvis du selv sætter noget op, laver noget xmlparsing og laver de rigtige symboler, så giver jeg gerne tips til at få det til at virke... men du skal lave nogle attachable movieclips til nyhederne...
Avatar billede zakiller Nybegynder
15. april 2010 - 14:32 #11
:)