Avatar billede peerpede Nybegynder
27. oktober 2003 - 22:11 Der er 3 kommentarer

boot fra extern hd

Hej, er der nogen der kan hjælpe mig med at løse dette problem.Jeg har en Toshiba sattelite 1730, 660mhz. celeron/192mb ram, usb1 og kun 6gb hd. jeg har skaffet en extern usb2 hd, maxtor one touch 7200 rpm, + et usb2 kort. Den er jo noget kvikkere, så den vil jeg gerne boote fra, er dette muligt uden for meget trixende?, kører xp pro,+drivere som er  ok, systemet virker fint, med den externe som D:, men ha den som boot disk, hvordan gør jeg når toshibaen bare er født med usb 1 (usb 2 driveren læses ind med xp start.
hilsen fra en "newbee" i Sverige peerpede
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. oktober 2003 - 22:24 #1
medmindre at bios tillader det kan man ikke boote fra en extern hd.

Jeg spurgte en af mine gode IT venner om det lod sig gøre, det kunne det ikke sagde han.
Avatar billede peerpede Nybegynder
28. oktober 2003 - 07:45 #2
du har en pointe der, jeg vil tjekke det, men du har sgu nok ret.I aldfald körer jeg kun operativsystemet fra C:\ og resten fra den externe, det går fint, tak for hjälpen peerpede
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2003 - 11:23 #3
du kan jo gå ind i bios og se om der er mulighed for at boote fra USB.