Du skriver ikke hvilken compiler du bruger, men sådan her kunne det laves i C++ Builder:
Læg en TMedia component på din form, og sæt den til at pege på den lyd du gerne vil have der kommer hver gang man trykker på en tast. Ændr Form propertyen for \'KeyPreview\' til true, sådan at formen \"napper\" alle indtastninger INDEN de sendes videre til de forskellige knapper/komponenter. Lav derefter følgende \'OnKeyDown\' event handler:
tak for dit svar....men det jeg havde i tankerne var at en application selv skulle skrive f.eks. en tekst i et vindue bogstav for bogstav og give en lyd altså simulere en terminal.
Jeg vil dog gerne have et eksempel i C++ builder tilsendt måske kan det bruges...
Forskellen er jo den samme - du skal bare anvende en TTimer komponent til at \"sende\" hvert bogstav afsted - Alternativt kan du anvende en af TMedia eventene til at skrive et bogstav - og afspille lyden selv.
Din TTimer event handler skal så bare se ud noget i denne stil:
void __fastcall TForm1::Timer1TimerClick(TObject *Sender) { static char *Text = \"Denne tekst skal skrives ud\"; static char *Key = Text;
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.