Avatar billede jeej Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:30 Der er 2 kommentarer

Hvad styrer Iconerne på desktoppen

Med jævne mellemrum opdaterer Windows 2K mine Iconer på desktoppen (flytter dem alle over i venstre side af skærmen), så kan jeg begynde forfra med at organiserer dem igen.
Spørgsmål: findes der en fil der styrer placeringen af desktopIconerne og i givet fald hvor ligger den? kan man tage en backup af den?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. oktober 2003 - 14:51 #1
Hmm - det er ikke noget der skulle ske automatisk.

Tjek engang om du har fået en virus - visse virusser laver nemlig nummeret.

Ellers fungerer det ved at du højreklikker på skrivebordet, og vælger "Line Up Icons". Hvis der under "Arrange Icons" er hakket af i "Auto Arrange", vil den altid anbringe ikonerne som du skriver.
Avatar billede jeej Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:06 #2
Jeg er sikker på det ikke er en virus. Jeg kender godt til at arrangerer iconerne. Problemet kan opstå hvis der bliver lukket uautoriceret ned,når windows så starter igen er alle iconer smækket over til venste vistnok i alfabetisk orden.
Iconerne ligger jo i C:\Documents and Settings\"navn"\desktop så jeg tænke at der måske var en fil der styrer placeringen når man selv har arrangeret dem.
Jeg kender samme problem fra Win98.