Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
27. oktober 2003 - 13:15 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

mysqlhotcopy driller

Hej

mysqlhotcopy -u root -p testdb /home/someuser/

Ovenstående er bare en test, hvor databasen testdb meget gerne skulle blive gemt i /home/someuser/

Men jeg får følgende fejl uanset hvad jeg prøver på:
Segmentation fault

Nogen ideer?
Avatar billede skaastrup Nybegynder
27. oktober 2003 - 13:17 #1
Tror du skal rekompilere. Det ser ud som om der er en bug i prg. Eller måske en opsætningsting som ikke er understøttet.
Bare en tanke
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. oktober 2003 - 13:37 #2
mysqlhotcopy - det er et Perl script på en *nix-maskine, ikke?
Virker perl på maskinen?
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:06 #3
mysqlhotcopy er et perl script, og jeg har installeret perl med en debian pakke (bruger debian)...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. oktober 2003 - 14:14 #4
Og den giver ikke seg.fault hvis du bare skriver
  perl
på en linie. Og det virker li'sågodt med
  perl mysqlhotcopy -u root -p testdb /home/someuser/
??
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:24 #5
ved at skrive perl på 1 linie, så kommer jeg ind i en slags perl prompt vil jeg tro.

Og perl foran mysqlhotcopy giver også Segmentation fault
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. oktober 2003 - 14:58 #6
Ok - jeg har lige testet denne linie:

  mysqlhotcopy -u root -p secretpassword test_ej /home/whatever

kørt som root i shellen. Det virkede fint, som forventet.
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:47 #7
Ok, er det så Perl, der ikke virker rigtigt? eller er det selve scriptet?
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
27. oktober 2003 - 17:50 #8
Ville mysqldump ikke være fin også?

mysqldump --opt --all-databases --user=root --password=biiip > backup.sql

Hvad er bedst at bruge ?

mysqldump vs. mysqlhotcopy?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. oktober 2003 - 18:58 #9
Jo, mysqldump laver sql-sætninger. mysqlhotcopy laver en kopi af selve databasefilerne. Det kommer så an på hvad du vil. Jeg bruger selv
mysqldump + gzip ;)

Kan det være tabeltyperne. Min lidt ældre udgave af mysqlhotcopy kan ikke
klare alle tabel typer.
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
27. oktober 2003 - 19:14 #10
det er garanteret tabeltypen den ikke kan klare, min mysqlhotcopy er fra mysql 3.23.49
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. oktober 2003 - 20:00 #11
de skriver på mysql.com:
"mysqlhotcopy works only on Unix, and it works only for MyISAM and ISAM tables"

Det er det jeg mener med tabeltyper
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
28. oktober 2003 - 10:38 #12
Ok, giver brugen af mysqldump ikke risiko for en inkonsistent databasebackup, hvis der er forespørgsler på databasen imens backup'en foretages...?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. oktober 2003 - 10:50 #13
Joh - principielt. Jeg kan ikke huske om du kan låse en DB mens den
laver dumpet. Check parametrene til den.

Og så kan du regne ud at det gør jeg ikke ;))
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
28. oktober 2003 - 11:01 #14
med --opt låses alle tabeller i en db, men hvis der foretages backup af flere databaser på en gang, så kan en database godt ændre state under backup. Sålænge man ikke har brug for at synkronisere mellem 2 databaser er mysqldump fin nok. Ellers kunne man jo bare lukke for hele serveren (dårlig ide i mit tilfælde).
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
28. oktober 2003 - 13:24 #15
Erik, hvis jeg kender dig ret så samler du ikke på point!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. oktober 2003 - 13:39 #16
Da slet ikke i dette tilfælde - dit problem med mysqlhotcopy fik vi jo ikke løst