Avatar billede danand Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskrive tekst fra undermapper

Hej eksperter.

Jeg har en mappe med en index-fil samt en masse undermapper og mit store problem er følgende:

I hver undermappe er der en tekstfil med samme navn, dog indeholder filerne hver en individuel tekst. Mit ønske er at min index-fil skal løbe en lykke igennem og åbne hver undermappe, læse fra tekstfilen og udskrive teksten fra alle undermapper på index-siden...

-Men hvordan det gøres, det kan jeg ikke lige greje - håber i kan hjælpe :oD
Avatar billede skovenborg Nybegynder
26. oktober 2003 - 23:33 #1
Noget i den her stil (den går altså ud fra at alle dine biblioteker indeholder en fil af samme navn):
<?php
$dir = getcwd();
$dh  = opendir($dir);
while (false !== ($fil = readdir($dh))) {
    $filer[] = $fil;
}
for ($i=2;$i<sizeof($filer);$i++)
{
    if (is_dir($filer[$i]))
        {
            $filnavn = $filer[$i]."/".$filer[$i].".txt";
            $fres = fopen ($filnavn, "r");
            $indhold = fread ($fres, filesize ($filnavn));
            echo $indhold."<p />";
            fclose ($fres);
        }
    else;
}
?>
Avatar billede danand Nybegynder
16. juli 2004 - 23:16 #2
hey sorry - har glemt dette indlæg, trods det at svaret kom promte og svaret virker med lidt modifikation. Læg et svar og få dine point.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
17. juli 2004 - 00:41 #3
værgso' så :-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:34 #4
og tak for points :-)