Avatar billede agora_live Nybegynder
26. oktober 2003 - 12:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Order by problem

Jeg har denne select kode, som virker fint

strSQL = " Select * From karaoke Where cdnr = " & Request.Querystring("cdnr")

Hvordan kan jeg sætte den til at Order By sangnr ?
Avatar billede websurfer Nybegynder
26. oktober 2003 - 12:09 #1
strSQL = "Select * From karaoke Where cdnr = " & Request.Querystring("cdnr") & " Order By sangnr"
Avatar billede repsak Nybegynder
26. oktober 2003 - 12:10 #2
SELECT * FROM karaoke WHERE cdnr = 123 ORDER BY sangnr
eller
SELECT * FROM karaoke WHERE cdnr = 123 ORDER BY sangnr DESC
Avatar billede hygge81 Nybegynder
26. oktober 2003 - 12:10 #3
strSQL = " Select * From karaoke Where cdnr = " & Request.Querystring("cdnr")& " ORDER BY sangnr"
Avatar billede Jman Praktikant
26. oktober 2003 - 12:10 #4
strSQL = " Select * From karaoke Where cdnr = " & Request.Querystring("cdnr") & "ORDER BY sangnr ASC"

ASC eller DESC afhængig af om det skal være stigende eller faldende
Avatar billede repsak Nybegynder
26. oktober 2003 - 12:11 #5
(husk at normalt skrives alle SQL-keywords med uppercase)
Avatar billede Jman Praktikant
26. oktober 2003 - 12:13 #6
repsak: det er ikke et must - det er vist mere for overskuelighedens skyld
Avatar billede repsak Nybegynder
26. oktober 2003 - 12:18 #7
lad mig sige det sådan: det virker fint med småt, da sql er non-casesensitive, men det er ligesom at skrive klassenavne med lille forbogstav. Det virker, men det gør man bare ikke :-)
Avatar billede agora_live Nybegynder
26. oktober 2003 - 13:13 #8
Inden jeg smider et OK til Websurfer da hans svar var rigtige/hurtigst er der så en måde hvor jeg kan sortere "ordentligt" nu har jeg fx. 25 sange på en CD og derfor sorteres de således : 1,10,11,12....,2,20, 21,22,23,24,25,3,4,5,6. Er der en løsning på det problem?
Avatar billede mnoer Nybegynder
26. oktober 2003 - 13:31 #9
sæt et 0 ind foran de 9 første.. 01, 02, 03 osv
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. oktober 2003 - 14:36 #10
sangnr skal være et talfelt, ikke et char/varchar-felt