Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
26. oktober 2003 - 02:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

socket - skrive/læse fra

Jeg sidder og prøver på at lave et php script som connecter til min Bncserver som admin og hvor der så skal køres 3 linier til serveren.. lige nu tester jeg kun med en, men syntes lige meget hvad jeg gør får jeg ikke rigtig andet output end dette:

:Welcome!psyBNC@lam3rz.de NOTICE * :psyBNC2.3.1

burdte gerne få mere end det...

Har brugt dette stykke kode

$socket = fsockopen("62.131.106.165", 6666, $errno, $errstr, 10);
if ( !$socket ) return 0;

$batch_data = "PASS neger\r\n";
$test = fwrite($socket,$batch_data);

$data = fgets($socket, 9999); print $data;

tror jeg skal have fat i feof men fatter det sq ikke, har siddet i 5 timer nu og prøvet på det l*** ..

håber der er nogle der vil hjælpe mig

På Forhånd tak
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. oktober 2003 - 02:00 #1
Hej!

Jeg er ikke sikker på streng konkatenering i PHP, men din kode skal se ca. således ud:

$data="";

while (!feof($fp)) {
  $data = data + fgets($socket, 9999); print $data;
}
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. oktober 2003 - 02:00 #2
$fp erstattes med $socket ...
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
26. oktober 2003 - 02:05 #3
kommer jeg ikke ret meget videre fra.. kan du ik prøve at tage det hele med som du ville lave det.. ved helt sikkert at der skulle komme en linie tekst til bare ved at connecte til den port.. forstår det ikke helt.. med det du giver mig får jeg bare "0" måske fordi jeg ikke lige ved hvor du ville sidde det?
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
26. oktober 2003 - 02:06 #4
skal også lige siges at jeg slet ikke er sikker på om jeg gør det på den rigtige måde, ville være fedt hvis der var en guide der lige gjorde det jeg ville lave..
Avatar billede squashguy Nybegynder
26. oktober 2003 - 02:35 #5
http://dk.php.net/manual/en/function.fsockopen.php

har lige telnettet til din bnc, og der kommer ikke mere end det du får..
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:47 #6
squashguy; men jeg skal have kørt 3 linier kode til den,, hvordan gør jeg det, har somsagt prøvet alle de måder jeg kunne komme i tanke om
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
27. oktober 2003 - 09:54 #7
har fået det itl at virke, men virkede ikke med dit eksempel ...
Avatar billede theavatar Nybegynder
18. april 2004 - 01:54 #8
Kender I overhovedet til hvordan man connecter til en (psy)bnc?
Gør I tydeligvis ikke. Man connecter og bnc'en introducerer sig selv (:Welcome!psyBNC@lam3rz.de NOTICE * :psyBNC2.3.2-4)
Finno. Så er det brugerens tur til at identificere sig selv. Det gøres ved at man lige slår op i sin ynglings RFC - nr 1459 (http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1459.html)
Der finder man lige ud af, at der skal sendes USER og NICK og frivilligt PASS afhængig af hvad man connecter til. Da det nu er en psybnc, så skal PASS også sendes afsted. Ovenfor sendes kun PASS ($batch_data = "PASS neger\r\n";)
Så vidt jeg husker, så er \n også nok fremfor \r\n.

Brug RFC'en.. den kan virke meget forvirrende, men beskriver faktisk hvilke ting der skal bruges - og hvordan...

Held og lykke med jeres sockets! :)
Avatar billede etlekana Nybegynder
06. marts 2005 - 01:59 #9
Hvordan løste du det så oomalkeoo?
Avatar billede theavatar Nybegynder
06. marts 2005 - 13:16 #10
Kan jeg lige fortælle hvis det er...
$fp = fsockopen("IP", port, $errno, $errstr, 10);
if ($fp) {
fputs("USER x x x :x x\n");
fputs("NICK x\n");
fputs("PASS x\n");
}

Simpelt udformet, men grundkonceptet skulle være i orden.
Avatar billede theavatar Nybegynder
06. marts 2005 - 13:16 #11
Kan lige skrive, at så har du oprettet en socket og LOGGET PÅ psyBNC. Så kan du køre en kommando eller hente output fra den eller hvad det nu skulle være