Avatar billede lish Nybegynder
24. oktober 2003 - 20:07 Der er 8 kommentarer

loade flere includes med et link

Tror der skal et javascript til, men er ikke sikker, sry :)

Er det mugligt at loade flere includes med et link, så man egentlig kun behøver have en default.asp og nogle inhold.txt filer fx.?

Hvordan får man det i så fald til at virke, så default.asp ved hvor den skal indsætte de forskellige .txt filer?

-Hvis dette ikke er mugligt, kan det evt. gøres med en anden metode?

På forhånd tak :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. oktober 2003 - 20:14 #1
hvad med?:

<a href="side.asp?id=2">inkludere filer fra id 2</a>
<%
Select case request.querystring("id")
case "1"
  <!--#include file="bil.asp"-->
case "2"
  <!--#include file="kat.asp"-->
  <!--#includf file="hus.asp"-->
case else
  <!--#include file="forside.asp"-->
end select
%>

hvis id = 1, hentes bil.asp
hvis id = 2, hentes kat.asp og hus.asp
hvis id hverken er 1 eller 2, hentes forside.asp
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. oktober 2003 - 20:14 #2
..stavefejl er gratis og vil forekommer.. :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. oktober 2003 - 23:26 #3
.. underligt at opretter spm'et under javascript, når du kan programmere i asp.. du har jo lavet den der icq-online-status ting til tagwallen i asp..
Avatar billede tomb3 Nybegynder
25. oktober 2003 - 19:17 #4
LOL.. sorry hehe

Du har oprettet spørgsmålet i javascript, men det er asp du har fat i :P
Som sagt, kan du ikke bruge includes til det du vil lave. Skal du have en default.asp der hiver data ind fra forskellige filer, skal du have fat i noget andet.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
25. oktober 2003 - 19:21 #5
jeg forstår det som du vil have ÉN html(asp) fil, og alt indeholdet skal ligge i txt/database. Når du åbner en ny side, trækker den indeholder ind i din html(asp) side.. er det ik rigtigt?

Eller skal the forstås som thesurfer skriver, at du vil lave page id?
Avatar billede lish Nybegynder
25. oktober 2003 - 19:27 #6
thesurfer >
Jeg synes ikke jeg kan få det til at virke... :/
Jeg har min menu i en include fil, (http://www.lish.dk/ekspert/top.htm) og min hovedside default.asp (http://www.lish.dk/ekspert/default.htm)
Hvordan kan jeg bestemme hvor mine includes ligges ind på default.htm?

I top.asp kan du se hvor jeg har lagt den kode du har givet mig...

Siden som den skal være, kan du foresten se på http://www.lish.dk
Og ja, det ser ud som det skal :)
Men jeg vil gerne slippe for alle de kopier jeg skal have af den samme fil, derfor jeg gerne vil kunne genbruge default.asp til hver side :)

Skrev jeg ikke vidste hvor jeg skulle oprette mit spm.. -så det endte her :)

tomb3 > Jeg vil have en fil hvor mit design ligger i, og så skal den hente den sammen med de filer hvor mit indhold ligger i..
Jeg ved ikke hvilken metode man kan gøre det med.. hvis jeg vidste hvordan jeg skulle på forhånd havde jeg ikke oprettet mit spm.. :)
Avatar billede tomb3 Nybegynder
25. oktober 2003 - 21:07 #7
Altså,

default.asp er en skabelon hvor layoutet er sat op..
Den skal så hente data ned fra en database ell. anden film med indehold..

Ved sq ikke hvordan man gør, men det er asp du skal have fat i der :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 04:24 #8
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.