Avatar billede cowboyen Nybegynder
24. oktober 2003 - 15:36 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

dropdown list problem

Jeg har generet nogle dynamiske elementer i en placeholder, heriblandt nogle dropdown lister. En af drop down listerne er usynlige. Mit problem ligger i og få denne gjort synlig og fyldt den med data når man vælger noget i en anden dropdown list.
Håber i forstår mit problem.
Avatar billede odegaard Nybegynder
24. oktober 2003 - 15:54 #1
Kan du ikke bare bruge:
MyInvisibleDropDown.Visible=true
Avatar billede cowboyen Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:09 #2
Det er ikke helt det jeg mener.
Jeg laver mine to drlist således:

DropDownList intervalEnhed = new DropDownList();
DropDownList intervalDef = new DropDownList();

intervalEnhed.ID = "intervalEnhed" + count
intervalEnhed.Items.Add("minut");
intervalEnhed.Items.Add("time");

intervalDef.ID = "intervalDef" + count
intervalDef.Visible = false;

foelerElementer.Controls.Add(intervalText);
foelerElementer.Controls.Add(intervalDef);

Når så man vælger f.eks. time i intervalEnhed skal intervalDef gøres synlig og fyldes med alle tal fra 0-23.
Avatar billede cowboyen Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:10 #3
Det foregår i en for løkke
Avatar billede odegaard Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:12 #4
enten må du lave en postback hvor du gør det serverside (som foreslået), eller også må du spørge ovre i javascript gruppen
Avatar billede cowboyen Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:22 #5
jeg har prøvet med en postback, men ved ikke hvordan jeg fylder den usynlige dropdownlist. Skal det gøres via en SelectedIndexChanged og så kalde en funktion der kører en for løkke fra 0-23 eller hvad...? Jeg er lidt på herrens mark her.
Avatar billede odegaard Nybegynder
25. oktober 2003 - 01:57 #6
Det smarteste løsning er nok at bruge javascript, så man ikke skal til at poste frem/tilbage
Avatar billede cowboyen Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:39 #7
Jeg synes ikke rigtig jeg kan få det til og virke.

Jeg hat et andet spørgsmål jeg håber du vil være behjælpelig med.

Jeg har en dynamisk genereret radiobuttonlist som bliver oprettet i en placeholder.

Hvordan overfører man den valgte værdi fra listen til en ny side?

Der er ikke nogen onselectedindexchange når den bliver lavet på denne måde.
Avatar billede cowboyen Nybegynder
29. oktober 2003 - 13:09 #8
Fandt selv ud af det. Lavede en alm dropdownlist og bandt den sammen med et dataset. Vi deler pointene.