Avatar billede bugger Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forum -databasestruktur og ideer til opbygning

Hejsa
Jeg har brug for at udvikle et mindre forum. Brugerne skal kunne oprette indlæg, og brugerne skal kunne svare på indlæg, thats it.
De forskellige indlæg skal så præsenteres hierarkisk (som en trappe) således at først kommer hovedindlæg og herunder svar på dette og muligvis herunder svar på disse svar etc. etc. -man ser det mange steder.
Jeg har brug for at få nogle forslag til hvordan jeg kan gribe det an.
Altså hvordan kan databasestrukturen se ud? Mere end en tabel?
Hvordan får jeg hentet og udskrevet indlæggene hierarkisk?

Tak for hjælp og skriv hvis I behøver yderligere uddybning.
/Bugger
Avatar billede zpliff Nybegynder
24. oktober 2003 - 15:32 #1
Hmm for det første vil jeg ik mene dit problem har noget med database strukturen at gøre!
Det kommer helt an på hvordan du HENTER data'erne.
Du kunne f.eks. hente data'erne i en table, hvor den så skifter </td><td> ved hvert linieskift...

Du kan hente Indlægget fra f.eks. 'Indleag' i databasen, og så hente de SVAR/posts der er lavet til dette indlæg fra f.eks. 'Posts'!

Derefter henter du hovedinlægget, i en table, altså den har sin egen table.
Så kan du hente de SVAR/Posts som passer med 'indlæggets ID' måske.
I en anden table som sidder lægere inde på siden...

Det med hierarkisk; der kan du bruge 'SVAR til' indlæg eller måske bare hente dem ud fra tiden de blev postet, med DESC eller APSC...
Avatar billede zpliff Nybegynder
24. oktober 2003 - 15:32 #2
tror jeg forvirrede dig lidt der....2 sec ... kommer med et eksempel :)
Avatar billede zpliff Nybegynder
24. oktober 2003 - 15:41 #3
hmm...noget alla xplayn.com hvor man kan svare på andres posts og så laves de et stykke længere inde på siden?
Avatar billede bugger Nybegynder
27. oktober 2003 - 09:17 #4
Hm-jeg lukker lige