Avatar billede peikba Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:26 Der er 1 løsning

Udskrive et HTML dokument direkte fra VB

Jeg forsøger at udskrive et HTML dokument direkte fra vb-koden jeg har forsøgt med DHTMLEdit:

DHTMLEdit1.LoadDocument (txtStitilHTML & "\" & f1.Name)
DHTMLEdit1.PrintDocument

efter at have fundet en printer til den, men den skriver ikke andet end en blank side ud på trods af at en:

MsgBox DHTMLEdit1.DocumentHTML

viser at dokumentet er loaded korrekt og DHTML'en på formen vises korrekt.

Er der en anden og bedre måde at udskrive HTML dokumenter på.

/Peik
Avatar billede peikba Nybegynder
28. oktober 2003 - 13:53 #1
Tja jeg fandt selv ud af det og hvor svært kan det være:

  Web.navigate txtStitilHTML & "\" & f1.Name
  While Web.readyState <> READYSTATE_COMPLETE And Taeller < 500
    DoEvents: Sleep (20)
    Taeller = Taeller + 1
  Wend

  If Taeller = 500 And Web.readyState <> READYSTATE_COMPLETE Then
    Exit Function
  End If

  Web.ExecWB OLECMDID_PRINT, OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER
  While Web.readyState <> READYSTATE_COMPLETE And Taeller < 500
    DoEvents: Sleep (20)
    Taeller = Taeller + 1
  Wend

  If Taeller = 500 And Web.readyState <> READYSTATE_COMPLETE Then
    Exit Function
  End If

Så har i den også

/Peik