Avatar billede hy Nybegynder
11. april 1999 - 00:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Se IP nr.

Kan man vedhjælp af Vb se en brugers IP nr. på samme måde som med SSI, og hvordan.
Feks:

id = brugers ip nr .

hyde
Avatar billede pekr Nybegynder
11. april 1999 - 09:44 #1
nu er jeg helt grøn bag ørene, men her er et forslag, ved ikke om det er det du kigger efter:
response.write "Ip adresse" & request.servervariables("remote_addr"
linien skal hænge sammen! og Ip adresse det kan du evt fjerne eller kalde noget andet
mvh
Peter Krogtoft
Avatar billede pekr Nybegynder
11. april 1999 - 09:46 #2
Ups der mangler lige ) i sætningen ("remote_addr") sådn skal det se ud
Avatar billede asp Nybegynder
11. april 1999 - 11:41 #3
Du skal være opmærksom på at mange brugere kan have den samme IP adresse!
Avatar billede chaser Nybegynder
11. april 1999 - 12:01 #4
Det kan gøres på denne måde...

<%=Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")%>
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
11. april 1999 - 14:50 #5
Man skal også være opmærksom på at brugeren måske bruger en proxy server så ser du kun proxy serverens IP.. derfor er det tit smart at bruge http_x_host eller noget i den stil, det kan du se i din IIS dokumentation.. jeg kan nemlig ikke lige finde det..
Avatar billede hy Nybegynder
11. april 1999 - 20:00 #6
Hmm tak til alle!!.  men når flere kan have det samme IP nummer kan jeg nok ikke bruge det, jeg mente ikke at flere kunne have samme IP nummer samtidig .

hyde
Avatar billede majken Nybegynder
31. maj 1999 - 19:43 #7
dette er jeg fx. meget interesseret i, eftersom jeg er igang med et chatroom, hvor jeg lige præcis bruger denne:

<%=Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")%>

men jeg sidder bag en proxy og det samme gør nogen af de andre der bruger chatten, derfor har vi alle det samme drøn irriterende ip.nr. Er der nogen der ved, hvordan jeg slipper uden om det?
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
31. maj 1999 - 19:51 #8
Jah .. du kan jo gøre om jeg har skrevet ovenover.. det virker ihvertfald med vores egen proxy server..
Avatar billede majken Nybegynder
31. maj 1999 - 19:52 #9
jeg tror jeg har fået det løst.. ellers tak!