Avatar billede manga Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:28 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en *.bin fil ?

Hvordan laver man et *.bin image (*.bin fil) ud af en cd eller en mappe på harddisken.

Kan sagtens lave ISO 9660 images ... men er interesseret i at kunne lave .bin
Eller er der et program til det ?( Evt også et GUI ? )
Avatar billede lap Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:34 #1
du har nu oprettet det samme spørgsmål 3 dage i træk - jævnfør reglerne må du kun oprette en udgave af et spørgsmål - så kunne du ikke være fint og lukke de 2 af dem?

En bin fil er vel det samme som en iso - eller hvad?
Avatar billede lap Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:34 #2
fint=flink
Avatar billede manga Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:36 #3
kk, men der kommer jo kun 1 indlæg til hver, så ville lave et nyt sprg. med flere point for at motivere folk ... hvordan lukker jeg de andre `?
Avatar billede manga Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:36 #4
desuden .. nej bin og iso er ikke det samme
Avatar billede lap Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:36 #5
så vidt jeg kan se, så er en bin-fil et filsystem, som efterfølgende er pakket ned i en fil. Hvis det f.eks. skal være udgangspunkt i diskette-størrelse, så laves en diskette - og efterfølgende: dd if=/dev/fd0 of=diskette.bin
Avatar billede lap Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:38 #6
du kan både regulere points op på et eksisterende spørgsmål, men du lukker ved selv at lægge et svar - og derefter acceptere det.

Jeg vil menre, at det konkrete svar på dit spørgsmål er nej. Du skal lægge ud med at lave et filsystem i den størrelse, som du skal bruge - lægge indhold i filsystemet, og slutte af med "dd" kommandoen.
Avatar billede manga Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:39 #7
det smarte ved bin filer er at man kan afspille et image af en VCD f.eks i mplayer uden at pakke ud først,
desuden kan man pakke dem ud ved simple cmd: ./image.bin,

en nej ikke diskette størrelse,
vil lave image af mine cd'er (eks. en VCD) ...
Avatar billede lap Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:42 #8
hvis du er til tysk, så er der hjælp at hente her:
http://www.jschulze-wenck.de/linux_de/howto_de/bootcd_de.html
Avatar billede lap Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:46 #9
jeg tror der er lidt forvirring omkring format - jævnfør den pågældende side er et bin-image simpelthen en binær kopi af et filsystem.
Avatar billede manga Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:50 #10
jeps ... eks. en cd :)
EKS. har en VCD og laver ud af denne cd:  1 bin fil !

som både kan ses og brændes ud :)

= lidt ligesom en iso 9660 fil
Avatar billede lap Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:54 #11
udgangspunkt - du sætter cd-rom med vcd i cd-rom drev med navn /dev/cdrom:

dd if=/dev/cdrom of=/navn.bin

efter noget ventetid har du en bin-fil, som er det rå filsystem kopieret ind på maskinen. Kan du ikke lige teste det for at se, om det virker efter hensigten - det vil jeg faktisk tro.
Avatar billede manga Nybegynder
23. oktober 2003 - 21:16 #12
Desværre...

Fejlmelding:

dd: readin '/dev/scd0': Input/Output error
1176+0 records in
1176+0 records out

øvøv ...
Avatar billede manga Nybegynder
23. oktober 2003 - 21:18 #13
men i første eks.

dd if=/dev/fd0 of=/fil.bin

Laver den en diskette ud af en bin fil ...
så det må være en anden måde, da jeg ligesom forsøger at lave en bin fil ud af en cd !
Avatar billede lap Nybegynder
23. oktober 2003 - 21:22 #14
jeg har mange gange lavet en binær fil af en cd-rom med dd - så noget tyder på fysisk fejl på cdrom skiven.

Men om den rent faktisk ender i det, som du forventer er jeg simpelthen ikke klar over - for det er også en iso-fil som rent faktisk kan mountes.

Jeg melder pas her, for jeg er ikke sikker på hvad dit "bin-format" rent faktisk er.

Du beskriver en eksisterende fil du allerede har - hvordan har du fået/fremstillet den?
Avatar billede lap Nybegynder
23. oktober 2003 - 22:03 #16
og alt sammen under windows - som svar på et spørgsmål oprettet i linux mandrake.....
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 22:08 #17
ups sorry..O/

måske skulle du prøve det ..O)
Avatar billede manga Nybegynder
24. oktober 2003 - 00:48 #18
lap>
den har jeg fremstillet med cdrwin på windows

men da det er en std. burde det da kunne laves på linux ?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. oktober 2003 - 00:56 #19
seriøst...er det ikke tidsfordriv..det virker i win(what ever version).
Sorry..O)
Avatar billede manga Nybegynder
24. oktober 2003 - 11:40 #20
bartfreak>

tidsfordriv ?
hehe, for mig er det ikke tidsfordriv,
hvorfor synes du ikke jeg må kunne lave bin filer selv herhjemme ?

I øvrigt, gider du ikke lade være med at skrive, hvis ikke at du har en relevant kommentar ?

På forhånd tak :)
Avatar billede manga Nybegynder
29. oktober 2003 - 06:49 #21
lap >>

Tak for hjælpen,
har nu fundet ud af det ...
TÆnkte du måske ville vide det :

eroaster som er en mandrake pakke kan lave iso'er / cd'er eller blot mapper fra HD'en om til et *.bin image...
Avatar billede manga Nybegynder
29. oktober 2003 - 06:51 #22
løst
Avatar billede bartfreak Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:36 #23
selv tak..

hvis jeg var lap, havde jeg nok overvejet at anmelde her...??