Avatar billede ackers.tk Nybegynder
23. oktober 2003 - 13:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

session i dremweaver (php)

Bruger:
-Dreamweaver
-Mysql (adodb)
-Php (phakt)(server behaviors)

Har lavet i dreamweaver et site hvor det er muligt at logge ind til tlføje ting.

Mit problem er når jeg f.eks. skal have en tkst der siger....du er logget ind som: "brugernavn"

Hvordan gemmer info om hvem der har logget ind og smider det ud på siden som vist ovenfor. ?

tror det er her sessions skal til, men hvordan gøre jeg det...

Vh. Daniel
Avatar billede ackers.tk Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:04 #1
jeg har mulighed for at oprette nogle forskellige variabler.
bl.a. en session variable men hvordan får jeg smidt indhold i variablen?

Jeg har fosøgt mig med et "hiddent field" at smide userID ind i session når der logges ind men det funker ikke helt
Avatar billede fangel Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:31 #2
hvorfor fann bruge MySQL over adodb, og bruge en fsck'd version af PHP - hvad er det galt med PHP (fra http://dk.php.net) og MySQL via PHPs indbyggede funktioner der er ca 15 gange hurtigere end via adodb !

i et normalt PHP script vil det se således ud

<?php
if(isset($_POST['navnPaaTekstFelt']))
{
  session_start();
  $_SESSION['userID'] = $_POST['navnPaaTekstFelt'];
}
?>

den vil, hvis form-variablen findes, oprette session variablen...

Morten
Avatar billede ackers.tk Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:42 #3
hmmm kender ikke til de forskellige muligheder. Bruger bare php som dreamweaver nu kan finde ud af det på. Enten tilknyttet en normal Mysql connection eller en adodb connection. Kender intet til fordele og ulemper. Det er bare hvad jeg nu har ved hånden.

hvad er adodb?

Daniel
Avatar billede fangel Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:48 #4
adodb er en form for database connection som MS har haft en finger med i spillet (kunne det være derfor det er dårligt?)

har aldrig brugt det selv, ved bare det er meget langsommere end via det normale mysql-lib der følger med PHP...

Morten
Avatar billede ackers.tk Nybegynder
23. oktober 2003 - 22:46 #5
ok men intet savr på hvordan sessions virker i dreamweaver ;) ?
Avatar billede ackers.tk Nybegynder
13. november 2003 - 00:52 #6