Avatar billede 01-gjk Nybegynder
23. oktober 2003 - 12:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Redirect

Jeg har en login.asp fil.
Til sidst i filen står der
<%
else
session("admin")=username
response.redirect"login_a.asp"
end if
%>

Jeg vil gerne have lavet så jeg kan åbne "login_a.asp" i target Main, mens en ny menu skal laves i "menu_a.htm" i target menu. Hvordan gør jeg?

Eksemplet nedenunder er forkert, men kan give et eksempel på det jeg gerne vil.

<%
else
session("admin")=username
response.redirect"login_a.asp" target="Main"
response.redirect"menu_a.htm" target="menu"
end if
%>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2003 - 12:47 #1
Du kan ikke røre andre rammer med en redirect. Dertil skal du bruge JavaScript
(vink: søg på eksperten.dk - du er ikke den første)
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
23. oktober 2003 - 12:51 #2
Jeg mener ikke at der bliver eksekveret noget kode efter en redirect på den aktuelle side. Jeg tror du bliver nødt til at bruge noget scripting. Hvori du skriver:
window.open('login_a.asp','Main',0)
window.open('menu_a.htm','menu',0)

Jeg er ikke lige sikker på den sidste værdi og heller ikke rækkefølgen af parametre.

/Morten
Avatar billede p_johansen Nybegynder
23. oktober 2003 - 13:02 #3
<%
response.write "<script type=text/javascript>parent.hovedramme.location.href='show_description.asp';</script>" %>
Avatar billede 01-gjk Nybegynder
23. oktober 2003 - 13:11 #4
--> p johansen
Jeg forstår ikke lige det du skriver. Kan du ikke lave det, så den passer min side?
Avatar billede 01-gjk Nybegynder
04. november 2003 - 13:39 #5
blabla