Avatar billede taiko Nybegynder
23. oktober 2003 - 11:50 Der er 6 kommentarer

FIFO tabel

Ville hører om det er muligt at lave en tabel som har en max størrelse på f.eks 6000 som så bliver overskrevet hele tiden med nye data som der bliver logget og smidt i tabelen??

eks.

  1 2 3 4
1 A B C D    <---- data nr 6001 bliver indsat her
2 A B C D    <---- nr 6002 osv
3 A B C D
4 A B C D
fortsætter til 6000

Altså at den overskriver det gamle data løbende mens den får nye data.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. oktober 2003 - 14:40 #1
Du skal vel have enten en stored procedure eller noget applikation logik som:

hvis færre end 6000 records så
  lav INSERT
ellers
  hent index
  lav UPDATE for index
  increment index

Umiddelbart vill ejeg finde det mest logisk at lave i applikationen.

Hvad udvikler du applikationen i ?

(sig ti hvis det skal laves i en SP så må vi jo kigge på det)
Avatar billede taiko Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:35 #2
ehhh.... SP???
Jeg havde håbet på at kunne få sql'en på en eller anden måde at "kører" det logik du har beskrevet af sig selv, i stedet for at en applikation gør det. For det er nemlig et program jeg bruger til at logge med og den kan ikke gør den slags af sig selv.

Kunne være godt hvis man kunne lave en pre-defineret tabel som havde samme slags logik også, hvis det var muligt
Avatar billede arne_v Ekspert
23. oktober 2003 - 15:39 #3
sp = stored procedure
Avatar billede taiko Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:49 #4
SP = bliver det så indfor SQL sproget?? (sorry er lidt n00b)
for så kan det være at det kan bruges....
Avatar billede arne_v Ekspert
23. oktober 2003 - 15:57 #5
sp er en SQL ting
Avatar billede taiko Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:16 #6
kunne du evt. skrive et eksempel på hvordan denne procedure skal/kunne se ud??