Avatar billede claus84 Nybegynder
23. oktober 2003 - 10:32 Der er 1 kommentar

gentoo fil og mailserver

Heysa der ude !

Har lige et par spørgsmål som jeg håber på at i kan hjælpe mig med !
Jeg skal lave en gentoo fil og mailserver og vil gerne vide hvilken gode og dårlige ting der ved det valg ? Gerne links ind til andre side hvis det er.
Avatar billede metza Nybegynder
25. oktober 2003 - 03:07 #1
Gentoo er naaaaaaaaaaaaajs.... Men jeg tror ikke det er det du mener...
For at opsætte det du vil have kan du bruge en hvilken som helst linux distro... Hvis du vil opsætte en fil-server skal/kan du bruge Samba som er kompatibelt med windows klienter... Hvis du vil opsætte en mailserver er der flere muligheder... F.eks. Q-mail, postfix, sendmail o.s.v .... Qmail er genialt men indviklet hvis du ikke har erfaring med det. Postfix er nærmest en videre byggelse af sendmail og ganske udemærket... sendmail er det nemmeste at få op at køre men også kritiseret af mange ... dog ikke undertegnede :)